AirPlay2 från Mac fungerar ej

Hej !

Kan någon förklara varför jag inte kan välja att spela på flera AirPlay högtalare från Mac mini?

När jag väljer en högtalare till så avslutas ljudet från den första högtalaren.

Behöver man inte airplay2 för att köra på flera högtalare, eller hur var det nu igen?

Vad spelar du din musik/ljud från för något? Spotify?

Använd airplay-symbolen direkt i aktuell app. När man airplayar från systemmenyn i macOS funkar det dumt nog inte. Det vill säga, om appen inte har inbyggt stöd för Airplay2 kommer det inte funka.

Du kan inte använda AirPlay för att strömma ljud till flera högtalare från menyraden på en Mac.

Tack @IngoX och @joesoes

Då var det så märkligt som jag inte trodde var möjligt!

Då kör jag från appen fortsättningsvis. Det är vanligtvis Spotify det handlar om.

Edit:
Det fungerar inte från Spotify heller. Där syns inte ens mina HomePod mini :man_shrugging:t2:

Kan det vara som så att Spotify på macOS inte stödjer AirPlay?

Kanske pga det här. Spotify Still Doesn't Offer AirPlay 2 Nearly Six Months After Last Promising to Support the Feature - MacRumors

1 gillning

AirFoil fixar det åt dig.

2 gillningar

Spotify på iOS stöder i alla fall uppspelning på flera AirPlay-högtalare samtidigt. Se bild där jag spelar upp på två HomPods och en AirPlay-kompatibel TV från iphonen. Men det är buggigt, och dessutom utan buffring så det blir någon sekunds fördröjning när man trycker på play/paus. Så troligen följer det inte Airplay2-specen fullt ut.

Nej, Spotify-appen på macOS stöder inte AirPlay alls. Däremot funkar en bökig abrovinch så att om du spelar upp från iOS-appen till flera högtalare (som ovan) så kan du via Spotify Connect i macOS-appen i alla fall "fjärrstyra" musiken från datorn. Alternativt som du märkte via macOS egen meny då det bara blir vanlig Airplay (en högtalare). Eller förslaget om Airfoil.

FÖR ÖVRIGT ANSER JAG ATT SPOTIFY SKA INFÖRA STÖD FÖR HOMEPOD NU!!! 5400+ "underskrifter" på deras supportsida hittills. Vi har väntat två år sedan Apple öppnade möjligheten, men tröttnar snart.

1 gillning