AirPlay strular

Sedan första betan i iOS 18 har mitt AirPlay strulat. Först trodde jag det var Overcast, men efter att ha testat Apple Podcast och Spotify så får jag konstatera att det strular vilken spelare jag än använder. Nu när betal ersatts av vanliga iOS tror jag mer att det var en slump at problemet dök upp i samband med betan.

Det spelar inte så stor roll vilka högtalare jag använder, men möjligen är det lite stabilare med HomePods än andra men långt ifrån problemfritt. Likaså är Overcast värst, men ingen av de andra jag provat fungera särskilt bra.

Det som händer är att det ofta är mycket svårt att koppla upp. Om jag låter telefonen ligga kan den koppla upp efter ganska lång tid, ibland. Ofta tappar den en eller alla högtalare. Inte sällan fryser appen jag spelar på(vanligast med Overcast).

Vad är detta? Hur kan jag felsöka?

Enligt denna Reddit tråd verkar det som att om du har igång ljudigenkänning så kan det vara det som orsakar problemet. Har du igång det, testa stäng av och se om det hjälper.
https://www.reddit.com/r/iphone/comments/1fsqczs/ios_18_airplay_issue/

Den var tyvärr(?) inte på.

1 gillning

Upplever också en hel del problem med AirPlay nuförtiden🤷🏻‍♂️

Tråkigt att höra, men om vi är fler så kanske Apple skänker lite kärlek till AirPlay och fixar det.

1 gillning

Jag önskar att Apple gör en ny AirPort :man_shrugging:t2:

1 gillning

Igår kväll laddade jag ned iOS 18.1. Nu på morgonen och förmiddagen har AirPlay fungerat perfekt. Så här bra har det inte fungerat sedan jag laddade ned första betan av iOS 18(eller om det var något annat som hände vid ungefär samma tidpunkt). Men ska testa lite mer innan jag ropar hej...

1 gillning

Är så inibombens trött på allt strul med AirPlay, denna eftermiddag är det helt hopplöst, åtminstone med Overcast.

Vilken poddspelare använder @xms67 ?
Funderar på om du också kör Overcast och man kanske skulle testa någon annan?

Först ska jag säga att det blev lite bättre efter 18.1 men långt ifrån bra. Jag kör egentligen med Overcast men det fungerar så dåligt att jag testar nu ibland Apples Poddspelare. Men även den strular.

1 gillning

Tycker inte jag märkt någonting förbättring med 18.1.
Trist att det inte hjälpt dig med annan poddspelare :disappointed:

1 gillning