Användare av HubSpots kundvårdstjänst kommer framöver att få hjälp av AI. Detta innebär extra fokus på stöd i plattformen när det gället försäljning.
I samband med HubSpots konferens Inbound 2023 som går av stapeln 5-8 september i Boston presenteras flera nyheter, dels för Sales Hub, dels för företagets plattform i sin helhet.
Snabbare och bättre kreativitet
HubSpot AI som är tillgängligt i alla företagets molntjänster innebär bättre möjligheter för alla team som jobbar med kundkontakter. Bland funktionalitet som tillhandahålls med HubSpot AI märks följande:
- Digitala assistenter som använder generativ AI, som i ChatGPT, ger snabbare och bättre framställning av innehåll, meddelanden och rapporter. De kan exempelvis underlätta skapandet av information på webbsidor, blogginlägg, bilder, kort sagt alla typer av kreativa uppgifter.
- Digitala agenter som gör det möjligt att automatisera kommunikation via chatt och mejl. Agenterna blir tillgängliga i början av 2024.
- AI-stöd för prediktiva analyser.
- ChatSpot använder en mängd olika datakällor, förutom HubSpots egna, för att underlätta kommunikation. Tjänsten betatestas för närvarande.
För ökad försäljning
I samband med HubSpots konferens lyfts även en mängd förbättringar av molntjänsten Sales Hub. Här är de mest intressanta:
- Konsolidering av aktiviteter och data för att jobba med prospekt.
- Avancerad hantering av och rapportering om leads.
- AI-baserad hantering av och rapportering om förhandlingar under pågående affärer
- Smidig schemaläggning och överlämning av aktiviteter. Detta innebär att potentiella kunder får enklast möjliga kontakt med ett företag, med smidiga överlämningar mellan olika medarbetare
- Tätare integration med LinkedIn.
Nyheterna som beskrivs ovan ska ge en förbättrad möjlighet att dra nytta av den senaste tidens teknikutveckling för försäljning och för kundkontakter generellt.
Källa: Pressmeddelande