Adblock & Cookie blockerare?

Hej,

Är så satans trött på alla förfrågningar om att godkänna cookies och skit på varje hemsida.

Jag vet det finns en uppsjö som påstår sig lösa det. Men ingen gör det tillfredsställande.

Sen gillar jag inte dessa extrema behörigheter som krävs av tex AdGuard.

Någon som sitter inne med någon grym? (IOS&Safari)

Tycker Hush funkat rätt okej, men ibland får man ju avaktivera för att klicka bort popup-fönstret ändå :confused:

Finns även till MacOS :slight_smile:

Kör den på prov nu. Tack.

Står att Hush saknar behörighet fast verkar fungera ändå, är det ok?

Jag använder ju vår MacBook väldigt sällan, har inte fått uppdatera den heller då frun sitter med sin masteruppsats nu och är lite paranoid :joy:

Kan kika sen hur det ser ut för mig. :slight_smile:

Står så på IOS också.

1 gillning

Några nya tips? Testat en del men tycker inte de funkar tillfredställande…testar Consent-O-Matic nu men får ändå neka cookies på de flesta sidor…

Håller med. Stör mig ofantligt.

Blev lagom bra med allt som ska godkännas så fort man öppnar en webbsida. Snacka om att vi människor älskar att plåga oss själva.

Borde finnas en inställning i webbläsaren att automatiskt godkänna alla cookies överallt. Och att man hellre tar bort godkännandet efteråt om det skulle behövas. Ungefär som Safaris rapport om vilka sidor som spårar.

2 gillningar

Kolla in Super Agent. Fungerar ganska bra. Några enstaka sidor kan strula och vissa sidor tar det några sekunder innan popup-rutan med cockirförslag försvinner t.ex. aftonbladet.se

Super Agent Firefox

Super Agent Safari

Super Agent Chrome

*editerade länkarna

Körde det innan men blev snål :joy: Verkar inte som det finns någon lika bra gratisapp.

Jag använder den gratis både på dator och i telefonen. Det finns saker som går att låsa upp genom att betala. Jag vet inte exakt vad då de uppdaterade till version 3.0 för en dag sedan. Appen ser annorlunda ut och den har fått en ny ikon.

I gratisversioner begränsas du till ett visst antal sidor per dag.