Acer lanserar smarta elcykeln ebii med AI

Från sajten:
image

Acer tar sig utanför sin bekvämlighetszon med nya smarta elcykeln ebii. Elcykeln är utrustad med flertalet smarta funktioner samt AI.

Acer som vi bäst känner till från datorbranschen har lanserat en ny smart elcykel. Den nya elcykeln ebii från Acer väger endast 16 kilo och är utrustad med flertalet smarta funktioner som ska göra cyklandet lite enklare och trevligare men också säkrare. Ramen på ebii är tillverkad i aluminium vilket ger en lägre vikt och i styrlådan sitter såväl batteri som styrenhet. Gaffeln som är ensidig gör cykeln lättare men ska också ge en mjukare och mer kontrollerad cykling.

Motorn på ebii sitter på ena sidan och ger hög effektivitet i det kompakta formatet. Funktioner ebiiAssist anpassar sig efter cyklistens trampkraft, körförhållanden och inställd hjälpnivå. ebii känner intuitivt av körförhållandena vilket innebär att det inte behövs några växlar utan detta sköts automatiskt. Via den dedikerade appen ebiiGO får cyklisten full koll på status i cykeln men också rekommenderade rutter.

ebii är också utrustad med punkteringsfria däck och automatiskt låssystem via Bluetooth. Batteriet laddas snabbt under dagen, det räcker med 2,5 timmes laddning för att få 100 % kapacitet. Belysning fram, bak och på sidorna ser till att du syns i mörkret och även mötande fordon identifieras via sensorer för ökad säkerhet.

Källa: Acer

Galleri

Cykla utan hjälm, såå 00-tal!

1 gillning

Kan ha missat det någonstans men vad var prisbilden?

Undrar jag också samt vilken vikt den klarar och toppfart.

Vikt och toppfart får du reda på om du klickar på länken in artikeln.

Från Feber.se

”Någon prislapp finns ännu inte och det är nog inte speciellt troligt att den kommer hit till Sverige.”

Hitta länken men infon går jag bet på...

Märkligt att göra en så fin reklam-sida på svenska om den inte ska säljas här

Toppfarten för en cykel är vad du orkar trampa. Motorn får ge assistans upp till 25 km/h.

3 gillningar

Så va det ja... får vänta på en bra el-scooter som gör 45km/h...

Verkar vara gjord för cykling under soliga dagar. Det batteriet lär ju bli rejält skitigt efter allt stänk från framhjulet när det är blött ute.

Går den 45km/h är det inte en el-scooter utan el-moped. Om man nu ska vara kinkig :slight_smile:

Den här skulle jag kunna tänka mig.

Segway GT1: A Segue into the Next Generation of E-Scooters!

1 gillning

Ah, okay... blir så förvirrad av all el-dittan och dattan...
Min ska:
göra minst 45 km/h
Gå att sitta dvs ha sadel
Skydd framtill
lyse och backspeglar
klara 115-120 kg

Hmmm, är nog en el-Vespa jag är ute efter :slight_smile:

Jag fick hem P100 i julas för test som har liknande specs, helt brutalt cool men tråkigt nog var det ett måndagsexemplar så kunde aldrig testa den. Men ett rejält jävla bygge.



https://se-en.segway.com/products/segway-kickscooter-p100se

1 gillning

Nå aning om vad en sådan kostar?

Minst 20000kr

1 gillning

Ja det var en bit över 20 000 om jag inte minns helt fel!

1 gillning

Va ju rätt bra!

Var hittar man dom i Sverige, hur jag en gör så hamnar jag i EU nånstans.