Åbro Bryggeri lanserar Nästgårds Lager

Från sajten:
image

Åbro Bryggeri presenterar idag en helt ny lager i deras stora sortiment och deras nya bärs heter Nästgårds Lager.

Nästgårds Lager är en premiumprodukt från Åbro som ska spegla deras 166 års erfarenhet med att brygga öl. Ölen är en ekologisk lager, bryggd på ekologisk pilsner- och münchnermalt samt ekologisk humle. De har använt vatten från deras egna källa och den ska ha en fyllig och nyanserad smak med balanserad beska.

Nästgårds är ett helt nytt varumärke i Åbros produktportfölj. Vi är jätteglada över denna lansering och vår förhoppning är att Nästgårds på sikt kommer att utvecklas ytterligare. Varumärket har potential att kunna växa som familj och designen kan utvecklas till flera ölstilar i framtiden, säger Camilla Widéen, Varumärkeschef på Åbro Bryggeri.

Nästgårds Lager kommer dyka upp på totalt 388 systembolag runt om i landet och lanseringsdagen är den 1 december. Alkoholhalten ligger på 6 procent.

Källa pressmeddelande

Varför ska den vara så stark? 6% är för mycket för en öl, särskilt för Lager tycker jag.

2 gillningar

Min första tanke var att de vill göra en Mellerud, riktigt bra enligt mig.

1 gillning

Så är det nog. Hoppas inte det blir hippt att lägga lager på 6%. Tycker det perfekta är lite under 5% även om min favoritlaget ligger på 5,1.

Jag förstår namnet Nästgårds, att de vill spela på att det är närproducerat.
Men jäklar vad fult det är med namnet skrivet med bindestreck.
De borde ha gjort som Mellerud och använt mindre textstorlek för att slippa bindestreck.

Håller för övrigt med @xms67 att 6% är för starkt för lager.

1 gillning

Nästgårds är ju Coop Värmlands varumärke annars.

https://coopvarmland.se/om-oss/egna-varumarken/nastgards/

Då får man hoppas att de gjort upp i förväg. Annars dyrt och sega processer.

Kan man inte bara strunta i bindestrecket?

Fast då kanske @Zop går bananas :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Den frågan ställer du med ett mellanslag före frågetecknet. :grimacing:

1 gillning

De svenska skrivreglerna respekteras inte något vidare här på forumet. Det brukar klia lite när man utelämnar mellanslaget till enhet vilket är mycket vanligt. :nerd_face: 20 W inte 20W.

Bindestreck bör undvikas och endast användas då förkortningar ska sammanfogas med ytterligare ord. T.ex. BMW-bil är ok, men man skriver inte Volvo-bil utan Volvobil. :nerd_face: :nerd_face:

1 gillning