99mac forum fungerar inte?

Vi vet att vi är nere, jobbar på det!

Snart bättre att skapa en tråd för när det funkar :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Varken forumet eller @Marcus_Attefors kommer vara nere när Apple släppt en ny iMac.

1 gillning

Nu är vi nere igen, startar om servern som har tuffat i exakt 600 dagar i hopp om att sidan skall orka tuffa på med lite mindre avbrott tills nya plattformen är på plats.

3 gillningar

Hmm… Nu var jag utloggad plötsligt och 99mac föreslog bubblans inloggning när jag skulle logga in igen. När jag loggade in manuellt sparades uppgifterna om igen av nyckelringen (Chrome). Det händer grejer? Eller har nyckelringen fått fnatt?

Det är för att 99 fått en ny adress som delar huvuddomän med bubblan, men nu när du är inloggad igen så skall allt vara ok igen :slight_smile:

1 gillning

Aha, ja, det ser jag nu! Slarvigt av mig. Allt funkar som det ska vad jag kan se hittills.

2 gillningar

Allt funkar dock inte. En medlem i ett annat forum ville registrera sig och råkade då ut för detta:

Tack! Vi kollar på det!

1 gillning

Var skulle hen regga sig? Här eller på 99mac?

Tja, 99.teknikveckan, antar jag. :wink: (99mac, alltså)

Inte helt säker på att databasen klarar en medlem till utan att universum imploderar :grinning:

2 gillningar

Jag fattar inte hur man loggar in. Särskilt inte om man inte får ledtrådar här. Jag försökte logga in i eftermiddags/tidig kväll, men mitt användarnamn och lösenord accepteras. Ok, mere igen tänker man och testar då och då. Kollar sedan här och ser att en förändring skett. Men vad gäller? Ska jag logga in med mina Bubblanuppgifter?

Jag loggade in med mina gamla 99mac-uppgifter utan problem. Hur man ska eller borde göra kan jag inte svara på.

1 gillning

Nej. Använder du lösenordshanterare så kommer den välja dina bubblanuppgifter, men det är de för 99mac.se som gäller.

1 gillning

Nu skall det vara löst!

3 gillningar

Du loggar in precis som vanligt med dina 99mac-uppgifter. Än så länge har inget ändrats :slight_smile:

1 gillning

Skulle logga in med gamla uppgifter, funkade inte. Beställde ett nytt lösenord & nu får jag upp: För många misslyckade försök, var god försök senare.

Vad innebär senare?

Ge det några timmar :slight_smile:

1 gillning

Loggade in, konstaterade att det är samma gamla forum och loggade ut igen.