99mac forum fungerar inte?

Är det bara jag som har detta problem att det står fatal error? tacksam om någon kan kolla…

Jag kan bekräfta att forumet är nere. Har ingen mer information än så.

Japp vi (@Jite) jobbar på det!

Han är så satans snabb vår 1337-megamasterdeluxekodare! Uppe igen!

2 gillningar

Säkert er kodare som pajar forumet med flit så han ska få än mer beröm vid snabba åtgärder :thinking::kissing_heart::kissing_heart:

Trodde att det var bara jag som var blockerad pga fick varning meddelande sist jag var där.

Han ska ha mycket beröm som orkar pilla med det där skräpforumet.

Tack, hehe.
Kodbasen har många år på nacken och kör på rätt gammal mjukvara. Koden är bra för sin tid, men krävs en hel del fixar för att kunna köra på senare PHP versioner. Tyvärr.

Jag har lagt in en del varningsklockor som emailar mig om den strular, men inte alltid dom kommer fram till mig innan någon har hunnit få ett elakt felmeddelande :wink:

1 gillning

vad menar du med skräpforum?

Omodernt och meckigt att administrera/moderera.

Man märker inte av det. Upplevs som modernt och lätt att navigera. Bubblan är lite svårare att hitta runt.

Tycker det är väldigt svårnavigerat från både iPhone och iPad.

1 gillning

Huvudsaken är att den är säker.

Hela den sajten är som Nimis torn.

Nimis_torn_2002

2 gillningar

:face_with_rolling_eyes: Ta inte åt dig Marcus…

1 gillning

Nu är det ju inte Marcus som byggt pintornet, han har bara fått förvalta det :slight_smile: (Vilket han gör med bravur!)

2 gillningar

Det är tur att @Jite är svensk mästare i plockepinn.

2 gillningar

Haha inte det minsta! Har alltid älskat plockepinn! Speciellt när jag får sitta på sidan och titta på när andra (@Jite) spelar :wink:

2 gillningar

Nu verkar samma felmeddelande spöka för mig. Startsidan och artiklar funkar men inte forum och kommentarer. Då kommer felmeddelandet:

Fatal error : Cannot access property Lore\Forum\Access::$forum in /var/www/mac99-vhost/Mac99/Library/Lore/Forum/Access.class.php on line 12

Nu skall det vara fixat!

1 gillning