31 Days of Horror (2022)

Det börjar bli dax att välja ut 31 skräckfilmer för oktober! Jag har kört 31 Days of Horror i 5-6 år nu. 1 skräckfilm om dagen hela oktober ut.

Har ni tips på skräckfilm tar jag gärna emot det. Vissa platser är dock upptagna på min lista. Dag 1 ser jag alltid på den första filmen av The Texas Chainsaw Massacre från 1974. Vilket förövrigt är en av mina favoritfilmer. Dag 13 är naturligtvis filmen Friday the 13th (1980). 31a dagen är Halloween (1978).

Annars är det ganska löst på listan och kan se det mesta i skräckväg!

1 gillning

Den var ett tag sedan jag såg och glömt bort. Tack för tipset!

Jag är mycket för äldre skräckfilm då jag tycke den var bättre förr. Finns dock ny som är okay också. Men det är något med ny film jag inte gillar!

https://www.imdb.com/title/tt7784604/?ref_=ext_shr_lnk

1 gillning

Gillade den här mycket då jag såg den.

1 gillning

Inte sett den och lägger den till "kanske" filmer! Tackar för den!

Jag har lagt till Hellraiserfilmerna på min lista också då jag har dom och var ett tag sedan jag såg:

Sett den också, men var också ett tag sedan. En funderare på den!

Kommer nog lägga till Alien (1979) + Aliens (1986) också. Sedan slänga in Life (2017) på det:

Kanske lete för zombie men borde 28hours later och 28days later är ju två godingar

1 gillning

@Esse ser snäll ut även som zombie.

2 gillningar
1 gillning

räknas the saw i denna kategori :ok_hand:t2:

1 gillning

Tveksamt, men är lite åt det hållet i alla fall! Tack för tipset i alla fall.

1 gillning

Rabid (1977) åker med på min lista också:

Sedan tänkte jag på Jaws (1975) och kanske någon av The Evil Dead filmerna. Det är dock mera den första som är ren skräckfilm och dom andra mera åt humorhållet.

Edit:

  • A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987) måste med! Har alla dom filmena, men tycker 1 och 3e är dom bästa. Fjärde filmen är okay. Dom andra sådär!

Rabid såg jag på bio då det begav sig. Såg den igen för några år sedan och den känns nästan som en porrfilm nu.

1 gillning

Jo, det är lite tuttar i den! :smiley: