Halloj alla!
Behöver hjälp från er 3 -användare (och andra kunniga).
Funderar på 3 Bredband. Alltså 5G-modemet med Obegränsad surf.
När den lanserades så var det en gräns på 40 GB per dygn. Överskred man den sänktes hastighet till 5 mbit/s.
Är detta något som fortfarande gäller? Hittar inget kring detta.
Skulle säga nej, utan det beror mer på din CAP. Sen har du den här:
- I abonnemanget 3Bredband Max ingår obegränsad surfmängd inom Sverige. Om tjänsten används på ett sätt som strider mot Tres Fair Usage Policy förbehåller sig Tre rätten att spärra dataanvändningen, alternativt sänka överföringshastigheten (se p. 6.3-6.4 i Tres allmänna villkor). Vid nästa månadsskifte erhålls ny datamängd alternativt återställs hastigheten igen.
Tackar!
Tolkar det som att om man är en vettig användare så slipper man bekymmer
Låter som en gummi paragraf, Tre gör lite som dom vill.
Som extra bredband på semestern, absolut fast aldrig hemma. Tre kan ju få för sig att 4K stream från Netflix drar för mycket och stryper hastigheten till 56k modem hastighet.
Har 3Bredband och använder upp till 500-600gb per månad utan bekymmer.
Någon gång paserat 40 GB på ett dygn?
Länkar artikel.
Hittar några dagar som jag gjort det. 42, 47, 43, 49 GB och har konstigt nog aldrig märkt någon skillnad. Kanske måste vara över 40GB/dag en längre sammanhållen period?!
Vad pysslar ni med när ni kommer upp i 40GB per dygn?
Vet inte riktigt. Är väl lite backuper på alla enheter, någon uppdatering som laddas ner, TV som ibland kan stå på och streama nåt även fast ingen tittar osv
Jag kommer inte ens upp i 40GB i månaden.
Jag använder ungefär 1 TB i månaden enligt min router, dvs ca 40GB per dygn. Det är lite film, lite SVT Play, strömmar musik på mina Sonos och lite surf. Inget mer avancerat än så.
Jag bara småsurfar lite och kollar mailen.
Förbrukar inte mycket och då får vi (anställda) inte använda jobbets Wifi.
Har Vimlas 3 GB/mån för 110 kr.
Kan inte se vad jag använder på min router men på typ 1 år har jag det här.
Plex server som rullar. En del *arrs.
Vi har 3 obegränsat i stugan, vi har varit otroligt nöjda.
Okej!
Tackar för svar
Har ni inte ett fast bredband till t e x TV streaming? Då förstår jag att det blir GB om man kör allt på lurens abbonemang.
Kör allt hemma på mobilt bredband, i en router då såklart