2019 - Apples nya guldår

Tjena!

Är det bara jag som tänker att Apple kommer ha ett fantastiskt 2019? Jag tror att det är iår eller nästkommande år som Apple kommer kliva stora steg i teknikutvecklingen och verkligen visa deras sanna sida och företagsskicklighet.

Det känns som att det är väldigt många som är missnöjda över Apples utveckling de senaste 2-3 åren och som tycker att det är oroväckande.

Jag själv känner mig hellugn och är inte alls orolig på vad de kommande åren har att erbjuda för Apple. Apple är ju ändå ett av världens största företag och har därför pengar till att låta personer inom företaget spekulera, analysera och räkna på allt som Apple gör och kommer göra. Så att deras ”mindre uppskattade produkter” skulle vara pågrund av någon sorts ”underprestation” tror jag inte alls på, utan rena strategiska steg. Bara några tankar.

Vad tror och tycker ni?

Jag tror att det blir mjukvarans år för Apple, jag hoppas och tror på en hel del förbättring av främst iOS och hoppas även att iOS till iPhone och till iPad skiljer sig mer och blir mer avancerat till iPad.

Har en iPad Pro idag och man känner dagligen av att iOS är flaskhalsen för iPad Pro som i övrigt är ett rent monster under huven.

Jag har själv ingen iPad Pro, men jag förstår verkligen din synpunkt. Om iOS skulle bli mer anpassat för just iPaden så tror jag att den skulle bli till ett ännu större monster än vad den är idag. Verkligen en imponerande enhet.

Ja den är verkligen riktigt trevlig och att redigera film flyger verkligen fram på den. Lite fler fullskaliga program så som Final Cut Pro hade varit magiskt!

Ja, med tanke på att den inte borde ha några problem alls med dessa program så skulle det vara toppen. Det känns ju som att utvecklingen går mot att endast använda plattor så vi lär nog se dessa program i iOS snart :wink:

1 gillning

Får verkligen hoppas det!

1 gillning

Jag är rätt lugn också - dock tror jag 2019 blir lite av ett mellanår medan 2020 är året då Apple visar var skåpet skall stå framförallt med Siri och hemautomatisering!

Hade iOS haft fler ordentliga program, säg adobe-suite, så hade iPad Pro varit ett givet köp i min firma. Men i dagsläget ser jag ingen riktig användning för det…

Vad säger @Thor om detta?

Så kan det absolut vara!

Adobe har väl släppt fulla Photoshop för iPad Pro (?), så då kanske suiten är påväg :slight_smile:

Inte ännu! Tror det kommer lanseras runt WWDC!

1 gillning

Åh, det vore ju drömmen! XD och Illustrator så är jag hemma! :sunny:

2 gillningar

Tror iOS 13 blir bra och nytt , men inget märkvärdigt till pro:n än , men de kommer …

1 gillning

Tror du inte det kommer i år alltså?

Mjukvaran kommer bli bästa någonsin 2019! :champagne::sunglasses:

2 gillningar

Inte de där extra vi vill ha till pro:n … tror de ligger minst ett år fram tyvär

:sob::sob::sob:

Haha , - kör ni teknikveckan på dator el mobil , ja kör ju alltid på max , känns lite plottrigt … borde finnas ganska många ”saker” som kan gömmas …

Kör på mobil och för mig fungerar det bra nu efter att jag vant mig gränssnittet, tyckte som dig i början :slight_smile: