100/100 bredband men får ut 0.2 på min telefon

Som rubriken lyder, får knappt ut nånting , vad kan felet vara? Min fru får ut fullt. Har UniFi system.

Kom upp i 15 nu, sen ner till 0.2 igen, sen 50, sen nästa test 0.2 igen

Du måste dela med dig av mer info om din UniFi-setup (mjukvara/config och hårdvara), din telefon, hur byggnaden du bor i är, var du befinner dig i förhållande till din AP/APs och säkert mer som jag glömt. Med ovan info kan ingen svara dig.

Är ca 3 meter från min AP. AC Pro tsm med 8p 150w och UniFi router. Har tidigare fungerar bra, men märkte typ igår de tog tid för bilder att ladda upp på hemsidor

Vad är det för mobil och operativsystem?

1 gillning

Stäng av och sätt på wifi. Eller starta om telefonen.

I dag blev det normalt igen utan jag gjort något. Undra varför det blev så

…Iphone

3 gillningar

Faktiskt, jag var tvungen att sätta upp en till mesh-puck i köket, frugans iPhone och iPad hade stora problem, vissa dagar fungerade det, andra inte. Andra enheter hade inga problem.

iPhones och iPads kan vara sticky och fastna på en accesspunkt som har sämre mottagning. Brukar inte vara ett problem på UniFi då Ubiquiti stödjer roamingprotokollen bra och detsamma gäller Apples prylar.

1 gillning

En sak jag hör frun gnäller ofta på när vi reser är att hennes wifi på hotellen kopplar ifrån väldigt snabbt. Så nör hon lägger ifrån sig telefonen någon minut kopplar den ner.

Medans min android håller sig kvar i flera dagar.

Och för er som läser detta och inte förstår problemet: Hon måste alltså gå genom captive portal varje gång.

1 gillning

Skumt, Brukar hålla i sig i flera dagar för mig med.

haha det är exakt det svaret alla iphone kunniga säger.
Men hon har haft flera iphones samma problem…

Körde det på tåget från Göteborg till Åre i förra veckan. Men undra om det är private address som ställer till det för henne. Det generar en ny mac-adress för varje när och det kan vara så att hennes telefon av någon anledning genererar en ny Mac-adress varje gång hon ansluter sig till det nätet.
Går att toggla av för det ssid:et när hon är ansluten till det. Osäker på om det finns en generell inställning för det.
Är en del av integritetsfunktionerna i iOS. Personlig integritet är väl ett okänt begrepp för androidfolk. :wink:

1 gillning

Android har haft det i alla evigheter…

Men nej detta har pågått sesan tiden apple fortfarande googlade integrerad

1 gillning

Två-tre år är en kort evighet….
Private address var bara en gissning. Hon har inte slagit av auto join eller auto login för de nätverken där hon har problem? Också lite av en long shot

1 gillning

nopp… har kollat sådant också.

lösningen hittils har varit att köra webradio så den strömmar helatiden… men inte superbra lösning

1 gillning

De iPhones jag haft har betett sig likadant när jag bott på hotell.

2 gillningar

Visste väl att det ska vara någon som erkänner problemet :slight_smile: :heart:

Du får hitta en lösning i höst när du bytt till iPhone. :wink:

1 gillning