Allt om Zlatan

Nej, det är för låga odds på det. Att allt blir frid och fröjd ger 100 gånger insatsen.

Nej, Emil Forsberg har redan nummer 10. Alexander Isak har nummer 11 och Marcus Berg nummer 9. Han kanske tar nummer 18 som när han kom till PSG eller 20 för att det är 20 år sedan han drog på sig landslagströjan.

Kopierat från Aftonbladet ? xD

Läste det någonstans här om dagen så det var nog DN, Fotbollskanalen eller Sportbladet.

frågade vad ni tror inte vad tidningen tror :stuck_out_tongue:

Jag tror:

  1. 20 (20 år sedan landslagsdebuten)
  2. 18 (ett nummer han är bekant med sedan tidigare)
  3. 21 (nuvarande år)
1 gillning

Markus Rosenberg.

Kennedy? Har inte koll på frågan men…

Fick han nr 11?

Ja.

Okej :slight_smile:

Minns ni vad jag skrev tidigare i tråden?
Att allt bara skulle handla om Zatan oavsett vad som händer?
Nu gjorde han en rasist, ehm assist, igår. Och precis allt handlar om passningen han gjorde. Tv, tidningar, radio, på nätet. Överallt. Det låter ungefär som om vi vann VM direkt.
Killen som gjorde målet nämns knappt.

Tråkigt.

1 gillning

Jag håller på att omvärdera Zlatans deltagande i laget. Eller jag är nog klar med den omsvängningen. Det känns fantastiskt att han är med. Varför denna omsvängning? Jo, två saker som kanske är samma. Det är en annan Zlatan vi ser, både på plan och utanför. På plan verkar han fungera mycket bra, inte minst som mottagare och passare. På sidan av plan är han en mognare, mer avslappnad och självdistanserad person som nu dyker upp. Jag har alltid tänkt att Z måste vara väldigt begåvad i en klassisk IQ-bedömning.

Tyvärr har den kapaciteten inte alltid kunnat användas och riktas på ett gott sätt i Svenska landslaget. Nu ser jag en svängning. Jag tänker att han är extremt framgångsrik inom en verksamhet som ger enorma pengar till den som är framgångsrik, att du då utvecklas och förändras kräver något extra om det är något mer än det rent tekniska på plan.

Det enklaste är ju att rulla på fälgarna in i mål. Inga förändringar behövs, berömmelse och rikedom finns redan där. Att beträda ny mark är snarare en risk. Och den risken har Zlatan tagit, han har förändrats. Och han hade inte behövt förändrats, han kunde ha fortsatt som han var. Det steg han har tagit kräver stor begåvning och stor mognad. Jag böjer min nacke och kommer inte skriva Zzz fler gånger. Zlatan är värd respekt. Respekt på riktigt, inte någon töntig underdånig respekt, utan respekt för en stor insats.

Sedan klarar ju såklart inte media att hantera det här. AB har här en artikel som tokfokuserar på Zlatan som Zlatan och allt beror på Zlatan och Zlatan vann matchen. Alla som såg matchen och kan något om fotboll vet att Emil Forsberg troligen var den viktigaste pusselbiten. Att Zlatan är en annan pusselbit, men inte ett helt pussel, är en annan sak. Det var flera bitar jag som fungerade bra.

5 gillningar

Ännu enklare, han har inte förändrats, sen att han lyckats trolla vissa människor i 20 år och fortsatt gör det är mest synd om dessa individer, men det är rätt så underhållande fortfarande.

Nu kanske du menar något jag inte förstår, men jag tycker det är en stor förändring vi ser. Inte minst utanför plan.

Att hatarna blivit trollade (sen dag ett), vissa är riktigt hatiska och är det fortfarande tyvärr, som inte ser hans storhet oavsett vad han gör.

1 gillning

Tycker ni båda har rätt. Han framstår absolut annorlunda men samtidigt herregud gubben är snart 40 och folk behandlar honom som om han fortfarande vore en kaxig tjugoåring.

En annan grej är att i princip alla läser rubrikerna och inte faktiskt ser på klippen. Varje gång han sagt något som framstår som drygt i skrift så låter det alltid roligt och ibland charmigt, ibland kaxigt när man ser det faktiska klippet.

Sen är väl attityden om att han inte skulle vara i landslaget bara en fortsättning på alla sorgliga personer som försökte få honom utkickad ur laget när han bara var ett barn. Det är som om man glömt bort hur alla ledartyper och tongivande spelare i landslaget alltid hyllat honom. Det känns faktiskt helt absurt att behöva försvara en snubbe som fram tills sin skada nån månad sen toppade skytteligan inte bara i Italien, utan också jämfört med alla stora ligor. När han är 39. Och kommit tillbaka från både Corona och en skada som skulle avslutat i princip alla karriärer. Värst är snacket om han skulle underprestera i landslaget (fråga Joe Hart vad han tycker om det) när han gjort 60+ mål på 110+ matcher… Och ja, han kanske gör fler mål per match i Inter, PSG, Barcelona, Juventus, Milan, Manchester United. Men då spelade han å andra sidan med spelare som platsade i Inter, PSG, Barcelona, Juventus, Milan, Manchester United och inte från Allsvenskan.

Det är bara om man själv inte sysslat med lagidrott som man inte förstår vikten av en person med Zlatans psyke i laget. Han lyfter alla lag. Kolla Milan innan och efter honom. Alla som värvat Zlatan säger alltid samma sak. Det handlar om hans psyke och vinnarmentalitet. Mentaliteten kan gå långt, se senast Leicester som på pappret aldrig borde vinna ligan.

3 gillningar

Zlatan gick ut skadad i går mot Juventus. Frågan är hur allvarligt skadad han är.

1 gillning

Minns ju själv när man var 40år och ramlade… Man var trasig tills man var 44…oh wait, fortfarande trasig.

6 gillningar