Zlantar - Bra eller anuz?

Jag vill ha en bra app för att håll koll på ekonmin. Jag har provat olika där man lägger in transaktioner manuell men det håller inte. Appen Tink har ju försvunnit och det enda alternativ som finns nu vad jag kan se är Zlantar.

Någon som kör Zlantar? Är den bra?

Jag har nyligen installerat den för att ersätta Tink.
Tycker det är lite mer klick man behöver göra mot Tink för att t.ex ändra kategori eller filtrera, men det kan säkert också vara att jag var van vid Tinks sätt att göra det på.

Har du undersökt om din bank har något med liknande funktionalitet?

Swedbank har, om den är bra överlåter jag till andra att bedöma :smirk:

Känner två av grundarna, riktigt bra tjänst!

Swedbank är under all kritik.

Använder inte själv någon sådan app, men denna finns också https://bopti.se/ .

1 gillning

Delar din åsikt!

Jupp. Tyvärr har min ”huvudband” Skandia inte den funktionen. Dessutom använder jag Avanza för sparande och även Ica-banken. Utöver det har man ju några kort också. Typ bensinkort mm. Vill samla allt på ett ställe

Jag har hushållsbudget och uppföljning i en Excel fil. Överblick årsvis. Alla inköp för mig och min fru görs med gemensamt kreditkort där kostnaden fördelas på valda kategorier. Har inte hittat någon app som klarar samma enkla överblick. Exporterar månadsvis kreditkort fakturan i Excel som underlag och sedan komplettera med övriga kostnader.

Jag kör MoneyManagerEx sen 10 år tillbaka. Skapar konton, kategorier och butiker. Reggar samtliga transaktioner.

Zlantar har inte med amortering och ränta på bolån som utgift, rätt kasst. Föreslog det till deras utvecklare för sex månader sedan. Man se sina lån hur stora de är men tyvärr redovisas inte ränta och amortering som utgift.

Tink var riktigt bra men man kände att den fick mindre kärlek mot slutet

Gillade Tink och har provat Zlantar men gillar den inte alls lika mycket. Har inte heller hittat några andra bra alternativ.

Det vet jag inte, men Teknikveckans grafiska profil (inte webbsidan i sig) är framtagen av Zlantars designer :slight_smile:

1 gillning

Jag läste Zlatan :relaxed:

Du är inte ensam om det, hann tänka att det var elakt…

Du verkar nästan lika besatt av Bopti som jag är av e-posttjänsten HEY. Har du några andra intressen än Bopti?

2 gillningar

Egenreklam kanske

1 gillning

Varför är inläggen flaggade ?

För att flera personer flaggat dem som skräppost. En ny användare som gör reklam för en tjänst i sina två första inlägg är lite misstänksamt.

Ja, det kan nog vara så. Vi får sen om personen dyker upp igen :slight_smile: