YouTube Premium kommer bli billigare om du skippar YouTube Music

Från sajten:
image

Om du tycker att YouTube Premium är för dyrt och aldrig använder YouTube Music, kan det snart bli lite billigare. YouTube är på ingång med ett nytt abonnemang.

Enligt Bloomberg planerar YouTube att lansera en billigare variant av sitt abonnemang, riktat till dem som enbart vill slippa reklamen – och inget annat. Det kommer initialt att lanseras i USA, Australien, Thailand och Tyskland, men om fler länder läggs till återstår att se.

Det nya abonnemanget inkluderar inte YouTube Music, vilket innebär att musikvideor och låtar fortfarande kommer att innehålla reklam. Med tanke på att det känns som det är en ganska liten grupp som faktiskt använder YouTube Music inom YouTube Premium, känns det vettigt. Vad priset blir för den nya varianten är ännu oklart.

Betalar du för YouTube Premium idag? Och om ja, använder du YouTube Music?

Källa: Bloomberg

Jag kör Premium och använder Youtube Music just eftersom det ändå ingår. Tycker att det är bra nog för mina behov att det är svårt att motivera kostnaden för någon annan musiktjänst.

2 gillningar

Jag blev utkastad när de inte gillade min Argentinska adress. Använde aldrig YT Music. Har ju annons blockerare så jag märker inte någon skillnad på Premium eller standard och så länge det är så finns det ingen anledning för mig att ha abonnemang.

Lika här, funkar utmärkt.

Har du inte torskat än? :joy:

I Turkiet sitter man säkert, bara att fråga räven. :joy:

4 gillningar

Betalade för det fram tills dom höjde priset i höstas. Får se vad detta kostar då. Använder inte yt music.

Nice, enda som ungarna kollar på hemma, kikar själv en hel del.

Det här är något man väntat på. Använder aldrig YouTube Music. Så hade varit smutt att få ett familjeabb som är billigare än dagens 279:- som är väl saftigt.

3 gillningar

Kommer också byta när det blir tillgängligt. Har aldrig använt YT music. Kollar däremot väldigt mycket på YouTube.