YouTube-nyheter

Från sajten:
image

En funktion som har funnits till Android i flera år verkar nu äntligen komma till iPhones.

Bild-i-bild (PiP) är funktionen där en video fortsätter spelas upp som ett flytande fönster när du lämnar appen. Den här funktionen har haft en lång prövotid på iOS och har även krävt en prenumeration med YouTube Premium för att kunna nyttjas.

I juni förra året avslöjade Google att de planerar att släppa funktionen till alla vare sig de har en prenumeration eller inte på iOS. Nu verkar flera användare rapportera att den tidigare testversionen av funktionen med YouTube Premium saknas.

Are you using an iOS smartphone? If so, the Picture-in-Picture feature is still rolling out & will be available in a matter of days across all iOS 15+ devices. Tweet back @ us if needed.

— TeamYouTube (@TeamYouTube) April 10, 2022

En användare som blev orolig när testversionen försvann vände sig till YouTubes support på Twitter. Där fick han till svar att funktionen håller på att rullas ut till alla med en iPhone som har iOS 15 eller senare under kommande dagar.

Via: MacRumors



BÄSTA PRIS HOS PRISJAKT:

GOOGLE CHROMECAST (3RD GENERATION)

Fungerar utmärkt överallt med:

Kan man stänga av den funktionen? Alltid när jag stänger/går från Youtube-appen vill jag också sluta kolla, men nu fortsätter videon och jag måste stänge den med ett mikroskopiskt liter kryss i hörnet.

Men det har väl inte med PiP att göra.

Edit: Där var du snabb. :joy:

1 gillning

Haha, hade inte riktigt koll först. Var tvungen att installera YouTube-appen för att kolla upp detta. Nu är den raderad igen.

Förstår inte riktigt, jag har kunnat köra PiP länge på Youtube…?

Utan Premium i Youtube-appen?
Jag har inte kunnat det sedan jag testade Premium i en månad eller två för nåt år sen.

Från sajten:
image

YouTube Premium ser ut att fortsätta vara enda alternativet till bild-i-bild för iPhone-användare.

När ett efterlängtat svar på Twitter spreds på internet så blev alla säkra på att bild-i-bild-funktionen kommer till YouTube-appen på iOS. Nu går YouTube ut med en rättelse om att detta endast rör deras YouTube TV-tjänst på enheter med iOS 15 och senare.

En tjänst som inte ens finns i Sverige och vi är tillbaka på ruta ett igen. YouTube tillägger även att för att kunna ta del av bild-i-bild till deras app krävs en prenumeration på Premium eller en Android-telefon.

Via: Macrumors

Dom hade det aktiverat för alla användare en väldigt kort period men bara i webbläsare. Sen blev det bara tillgängligt för Premium och i appen.

Ok, jag kör vi Premium sedan ett tag tillbaka så det är ju då därför.

Från sajten:
image

Den snabbare och “lättare” versionen av YouTube-appen går ur tiden.

YouTube Go lanserades 2016 som en alternativ version av den traditionella YouTube-appen. Detta för mobiler som inte var så snabba.

Nu anser Google att den ordinarie YouTube-appen är tillräckligt optimerad för alla. Dessutom har även mobiler i den lägre prisklassen blivit betydligt snabbare sedan 2016.

Om det inte duger hänvisar man till att använda webbsidan i stället.

Via Swedroid.

1 gillning

Från sajten:
image

YouTube har länge varit den plattform som erbjudit det mesta gratis mot att vi tittar på annonser men snart kan även det ändras.

Det är användare på Reddit som märkt av att upplösningen 2160P eller 4K på YouTube är markerat med ordet Premium. Vilket har lett till spekulationer om att den upplösningen kan komma att kräva en prenumeration på YouTube Premium.

So, after testing up to 12 ads on YouTube for non-Premium users, now some users reported that they also have to get a Premium account just to watch videos in 4K. pic.twitter.com/jJodoAxeDp

— Alvin (@sondesix) October 1, 2022

Det här är något som är ganska vanligt bland streamingtjänster som Netflix men som hittills varit gratis på YouTube. Än så länge verkar det inte som att YouTube kräver en prenumeration för 4K och det är inte säkert att det kommer bli så heller.

Via: Macrumors

Vilka fler streamingtjänster än Netflix kräver en prenumeration för 4K?

Jag tycker 4K är ett krav när man tittar på stora TV:n i vardagsrummet, men jag tittar aldrig på youtube i vardagsrummet. Och jag märker inte ens av 4K när jag tittar på små skärmar, tycker 1080p fungerar tillräckligt på små skärmar.

Sedan är ju ofta inte materialet man tittar på på YouTube i så bra kvalité att det finns behov av 4K.
Men snålt kan jag tycka av YouTube.

C More har bara 4K i sin dyraste Sport Premium-tjänst.

Har kört med den modellen sedan mars förra året. Betalar 15:- för ett familjeabb. :+1:t3:

1 gillning