Yale Doorman integreras i Google Home och övriga ekosystem

Oxå nyfiken. Nyligen skaffat yale doorman och är så sugen på HomeKit stöd. :grin:

Nej inget känt ännu tyvärr!

Kör den som combo till mitt Verisure Larm. Smidigt att larma på/av med bara låset. Dessutom har jag lampor som tänds /släcks enligt mina inställningar i Appen. Kamera likaså. Med det sagt - jag klarar mig. Kan köra allt via iPhone och AppleWatch. Smidigt så det räcker.

Men om man vill ha larmföretaget. Kan ju finnas vits med det också i vår allt knasigare värld. Inbrott och överfallslarm. Tvåvägskommunikation och 112 om man behöver hjälp. Du kan ju ha hur många Home prylar som helst - när larmet går - eller någon bryter sig på natten när du sover. Skönt med skalskydd och extra larmknapp vid sängbordet. För X antal år sedan hade jag inte resonerat så - men nu. Värt varenda krona.

Någon som vet om denna släppts i Sverige än? Försöker hitta den, men finner inget. För det är väl inte detta: Yale Smart Living startpaket (hubb + smart modul) - Smart säkerhet & övervakning - Elgiganten?

Inte släppt någonstans ännu. Länken går till den gammal prodoukt som du misstänkte.

1 gillning

Varför presenterar företag produkter och lösningar så långt i förväg och inget om när och hur. Sedan är det helt tyst och ingen info.
Samma med ringklockan från Netatmo…
Så frustrerande!:grimacing:

1 gillning

Nått tycks ha nämts på CES gällande detta: Yale lanceert Access Module voor bestaande Yale-deursloten | FWD

Fortfarande inget nytt?

Nix!

Om jag skulle importera en august hub med modulen från August och sätta in den i min Yale doorman hade det funkat?

Tror inte det är samma formfaktor.

Screenshot_20200216-124255_Samsung Internet

Det står att Doorman ska passa men jag är inte säker. Kanske riskabelt att chansa.

“Via a new module” tolkar det som att det är ny hårdvara.

Hej.

Finns det någon möjlighet att detta kommer funka med Verisures modul?

Verkar ju aldrig komma något ju xD

Menar du kopplingen till Google? För Verisure-modulen finns ju redan.

Yale (råkar?) länka till en testsida där dom visar upp Yale Connect, Yale Access appen, Yale Linus och även en ny Yale Doorman 3. Hoppas det släpps snart!

Om man klickar på länken för att hitta återförsäljare här: Yale Doorman – vårt smarta lås är säkrare än någonsin - Smarta hem med Yale

Så länkas man till denna:
https://yale-doorman-2019.ohmytest.se/produkt/yale-doorman-3/

Se där ja!

Hittade denna, vad tror ni?