Xiaomi presenterar en smart airfryer

Som peterboxy skrev så behövs det sällan på köpepommes, men gör jag egna klyftor eller pommes så slungar jag dem i olja och kryddor i en skål innan och sen ned i Airfryern.

Jag köpte den… men efter tappra försök så kommer den aldrig användas igen.

INGET BLIR BÄTTRE MED DEN.

Jag är redo att motbevisas!!..

Det handlar inte att det blir bättre än att fritera.
Utan om smidighet och att det går fort.

Perfekt för dottern bland annat som mer än gärna fixar mat i den när hon kommer hem från skolan eller lunch på helgen.

5 gillningar

Det köper jag. Men den kampanj jag driver är att man tummar på kvalité för bekvämlighet

Exakt så är det! Man slipper vänta på ugnen i 15 minuter innan den blir varm och sen går det mycket fortare än ugnen med. Sen tycker jag kycklingklubbor, vårrullar och mycket annat blir bättre än ugn med. Jämnare tillagning och bättre resultat.

3 gillningar

Till vardagen är kvalitén inte alltid det viktigaste.
Det blir liksom inte så mycket bättre förhållande till tiden och jobbet.

Där är vi olika.

Vilken kvalité fick du själv tumma på för att göra dig missnöjd med produkten?

Nu låter det som att vi Airfryer varje dag men våran används typ 1-2 gånger i veckan.

En rå kycklingvinge blir ju nästan alltid bättre efter en stund i en airfryer, i alla fall om man hade planen att äta den. :poultry_leg:

jag testade att göra pommes, kyckling, bacon (det blev iofs rätt ok…men ändå blir de bättre i vanliga ugnen), popcorn.
Jag köpte “färdiga” pommes och körde i den och tyckte bara de blev torra. Testade med mer olja och ändå blev de torra. Testade även då att ha i lite vatten och…nja…

vs vad?. En vanlig ugn eller fritera den i olja?

Märkligt, har gjort kycklingklubbor ett par gånger nu och även vingar som jag har glaze:at med egen glaze och resultatet blev helt otroligt. Köttet faller typ av benet. Gällande pommes har jag märkt att det skiljer sig otroligt mellan olika märken. De som blir absolut bäst är dessa, blir nästan samma effekt som att köra i fritös med dessa tycker jag. Kör dem nästan helt utan olja, slungar dem med salt och lite olja så saltet ska fastna bara.

8711571053402

Sen popcorn kan jag inte tänka mig blir bra, brukar du göra popcorn i ugnen också?

2 gillningar

rå vs airfryad kyckling. :grinning:

Lustigt, Lamb Weston i Netherlands ville anställa mig engångpåtiden.

Ok, Ska testa och köpa dem

nä var mer för att testa. Kör popcorn i kastrul :slight_smile:

1 gillning

ööhh… ok?

Do it!

1 gillning

Inte frysta?