Xiaomi Mi TV Stick dyker upp i en global version

Från sajten:
image

Det har ryktats om att Xiaomi har en uppföljare på gång till sin Mi Box S 4K och nu har deras tv-sticka Mi TV Stick dykt upp i fjärran östern. Huruvida det är en värdig ersättare till ovan nämnda box återstår att se men en fördel är ju att du enkelt kan ta den med dig om du ska ut och resa.

Just nu har Mi TV Stick släppts som förhandsorder vilket innebär att en del specifikationer säkert kan ändras men den som vågar vinner, eller hur? Mi TV Stick sägs ha inbyggd röststyrning från Google Assistent samt inbyggd Chromecast samt lite annat smått och gott.

Köper ni en till sommarstugan eller husvagnen?

Xiaomi Mi TV Stick

Specifikationer för Mi TV Stick:

  • CPU: Quad-Core Cortex-A53 2.0 GHZ
  • GPU: Mali 450
  • RAM: 1 GB
  • ROM: 8 GB
  • System: Android TV 9.0
  • Bluetooth: Bluetooth 4.2
  • Nätverk: 802.11a/b/g/n/ac 2.4G+5G
  • Upplösning: 2K FHD + HDR
  • Video decoder: VP8, VP9, VC-1, H263, H.264, H.265, MPEG1/2/4
  • Stöd för Dolby och DTS Surround Sound
  • Inbyggd Google Assistent
  • Favoritknapp för Netflix
  • Fjärrkontroll med röststyrning via Bluetooth
  • Video format: RMOV, AVI, MKV, TS, Mp4
  • Ljudformat: MP3, AAC, Flac, OGG
  • Bildformat: JPG, BMP, GIF, PNG, TIF
  • Strömkälla: USB 2.0 Port x1
  • Ingångar: HDMI, OTG, Type-C, USB3.0
  • Språk: Multi-language
  • HDMI: HDMI 2.0a
  • HDMI Function: HDCP
  • Strömförbrukning: 5W
  • Vikt: 0.0850 kg
  • Mått: 9.50 x 3.50 x 2.00 cm

Källa: XiaomiToday

Varför varför varför (ja,jag vet varför) måste de ha förprogramerade favorit knappat.
Hur svårt ska det vara med att man kan få sätta egna?!!?

Samsung skall brinna i helvetet för deras Rakuten-knapp, fan vad jag hatar den.

duuu dont get me started. Jag är nära att gå i skillsmässa.
Det har visat sig att min (snart ex)fru har hyrt och köpte flera filmer på den jävla tjänsten.

  • “det var ju så smidigt, man tröck bara på knappen på fjären för att komma in i deras store”.

Edit: Normalt använder vi iTunes för att hyra och köpa filmer då vi har APT till samtliga TVs

Haha ja barnen har varit inne där och härjat flera gånger också. Och knappen sitter så man alltid av misstag kommer åt den när man tittar på nått annat. Hatar verkligen Rakuten.

på en Android sticka lär det iofs inte vara helt svårt att mappa om de knapparna…but still.

1 gillning

Även min Philips kontroll har en Rakuten knapp. Tjänsten finns ju inte ens i Sverige. :triumph::triumph:
Man blir ju nyfiken hur mycket dom betalt för att få en knapp.