Xiaomi lanserar ny uppdaterad luftrenare

Från sajten:
image

Från företaget som gett oss lika många varianter av luftrenare som årets alla dagar kommer nu en ny variant. Nytt för denna modell är en lite annorlunda konstruktion även om den vid första anblick ser likadan ut som de luftrenare många investerat i till dags dato.

Xiaomi Air Purifier 3C sägs vara mer kompakt än de som vi är vana vid i dagsläget. Dock framgår inte exakt hur de tänker här då måtten är precis samma som för storsäljaren Xiaomi Air Purifier 2S (240x240x520 mm). Vad vi dock kan se på de bilder som dykt upp är att filtret byts genom att lyfta av ovandelen av luftrenare och inte genom att öppna en lucka baktill som i de flesta av Xiaomis olika modeller av luftrenare. Detta medför också att nätkabeln ansluts högre upp på enhetens baksida. En annan skillnad är att displayen fått sig en uppdatering jämfört med tidigare modeller.

Xiaomi Air Purifier 3C Front Back

Xiaomi Air Purifier 3C Front Changing Filter

Stöd för Google Assistent och Amazon Alexa

Precis som med övriga modeller har Xiaomi Air Purifier 3C stöd för röststyrning via Google Assistent och Amazon Alexa. Troligtvis finns även stöd för Siri via Shortcuts men detta är inte bekräftat än. Varför Xiaomi inte släpper stöd för Apple HomeKit är i dagsläget en bra fråga och förhoppningsvis något vi får se i framtiden.

Xiaomi Air Purifier 3C specifikationer:

  • Modell: AC-M14-SC
  • Vikt: 4.6 kg
  • Mått: 240 x 240 x 520mm
  • Effektiv täckning 106 m² / h
  • Ström: 100-240V
  • Ljudnivå: <61 dB (A)
  • Frekvens: 50 / 60Hz
  • Strömförbrukning: 29 W
  • Reningskapacitet: PM CADR 320 m³ / h

Som brukligt lär denna modell först dyka upp i Kina och om den tar sig hit till Europa återstår att se men med tanke på att de senaste modellerna gjort det så antar vi att även denna gör det.

Källa: XiaomiToday

Det där med att kabeln hänger högt upp på baksidan är inte snyggt.

Jag förstår att luftrenare säljs i Kina, men här?

pollen…

och annat mög som följer med på köpet.

Jag köpte en i förhoppningen att minska mängden damm i luften (slipper städa hyllor etc. lika ofta) och om jag har tur få bort lukten från min rökande granne.

Börjar fasiken tro det är placebo, halva sommaren var våra filter slut och inte klagade sambon för det. :rofl:

1 gillning

ÄNTLIGEN kryper du till korset!

Filtren var/är inte slut, det var tillverkaren som ville att du skulle köpa nya, pengar i det liksom.

True 🤷🏼