Xiaomi kommer till Norden med start i Sverige

Från sajten:
Xiaomi kommer till Norden med start i Sverige

Xiaomi som tidigare bara funnits representerade i form av återförsäljare etablerar sig officiellt på den svenska marknaden med start idag. Man kommer så småningom breda ut sig i hela Norden. Xiaomi är blott ett 9 år gammalt företag men har redan tagit världen med storm, man gör dels egna produkter där katalogen är uppe i tusentals olika prylar, allt i från paraplyer och pennor till mobiler, smarta hem-produkter samt ljud & bild.

Till det har man byggt upp ett ekosystem som andra tillverkare ansluter sig och mest kända här i Sverige borde Roborock som gör de så populära smarta dammsugarna. Xiaomi äger ofta delar av dessa bolag och använder dem som underleverantörer till sina egna produkter vilket förklarar att produkter till funktioner och utseende kan vara ganska lika trots att det egentligen är olika bolag som saluför dem.

Idag fick vi dock inte se några ny-nya-produkter som vi inte redan kände till men man slog stort på att Mi Note 10 med sin 108-megapixelskamera plus 4 andra kameror och batteri på hela 5260 mAh fick ett svenskt lanseringsdatum och att den kommer säljas via Webhallen, Netonnet samt tidigare kända Mi-Store för 5995 kronor.

Övriga produkter som visades upp säljs redan på Mi-Store men nu cementerar man alltså dessa från officiellt håll och vi får helt enkelt se det som en början på något större.

1 gillning

När presenteras vinnaren?

Senare idag!

1 gillning

Du är ju bara för bra!

Nu är vinnarna klara! Namn och hur det gick till kan en se i Xiaomi-bubblan på Facebook!

1 gillning

Fel vinnare dock :rofl:

1 gillning

Jag beklagar :rofl:

Lite synd att ni har tävligen på Zuckbook där inte alla kan vara med och tävla! :confused:

Tävlingen var på YouTube

1 gillning

Tävlingen var på YouTube, vinnaren presenterades i Xiaomi-bubblan och på YouTube :slight_smile:

1 gillning

Lika illa då jag inte har ett konto där heller! :stuck_out_tongue:

Har du inget Gmail-konto? :slight_smile:

Nope, jag har dock ett Google-konto. Ingen YouTube på det dock!

Då kan du kommentera på YouTube!

Ska tänka på det nästa gång om det blir någon mera tävling där!

Varje dag mellan 1 december till och med 24 december :slight_smile:

5 gillningar

Julkalender!:man_dancing::+1:t3:

1 gillning

Woohoooo!!! :heart_eyes: