Xiaomi har släppt nya fläktar inför sommaren

Från sajten:
image

Smarta fläktar har räddat många varma svenskar de senaste åren. Nu släpper Xiaomi två nya modeller av sina fläktar inför sommarens stundande värme.

De nya fläktarna heter Xiaomi Smart Tower Fan och Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro och listas just nu på svenska Mistore även om de inte finns i lager än. Nytt för i år är en pelarfläkt som tar upp lite mindre plats än de traditionella golvfläktarna.

Xiaomi Smart Tower Fan

Denna långsmala pelarfläkt ska också ha en tyst drift för minsta möjliga störning och har även flera lägen. Ett läge är för nattsömnen, “Sleep” och även i denna modell ska det finnas det simulerade vindläget “Natural Breeze”. Dessutom finns ett läge för snabb nedkylning, “Direct Breeze” om du behöver snabb svalka.

Xiaomi Smart Tower Fan

Ljudnivån vid lägsta läget ligger på låga 34.6 decibel vilket inte lär störa i sommarvärmen. Styrs via Xiaomi Home-appen samt röststyrning via Google Home eller Amazon Alexa.

Rekommenderat pris för Xiaomi Smart Tower Fan är 1290 kronor.

Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro

Uppföljare till sina många föregångare och en trådlös och portabel modell vilket möjliggör större frihet i hemmet. Det inbyggda batteriet räcker upp till 18 timmar och nivån visas via en batteriindikator. Laddningsstationen är magnetisk och stänger av sig själv när batteriet är färdigladdat.

Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro

Denna modell har justerbar höjd vilket passar perfekt om du vill placera den på ett bord. Höjden ska kunna justeras enkelt via en knapptryckning. Den har fläktblad i dubbla lager som sägs vara effektivare än enkla.

Motorn i Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro är av typen BLDC vilket ska ge en energisnål drift med lång livslängd. BLDC-motorn ska vara ungefär 25% effektivare än en AC-motor och på lägsta läge är ljudnivån nere på 28.1 decibel.

Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro

Styrs via Xiaomi Home-appen eller röststyrning via Google Home eller Amazon Alexa. Synd att Apple HomeKit lyser med sin frånvaro när det gäller golvfläktar men det är en annan historia…

Rekommenderat pris för Xiaomi Smart Standing Fan 2 Pro är 1490 kronor.

Källa: Mistore

Satt och tänkte på att det var dags för nya fläktar och så kom detta!

Dax för mig också:

Bild från 2018 och har samma fläkt kvar! Var något billigt vill jag minnas. Men gjorde sitt jobb då. Var så jävla varmt 2018. 30 grader ute och 30 grader inne i flera månader typ. Var bara nattetid som gick att leva på då. Försökte hämta in kallare luft.

1 gillning

Kan verkligen rekommendera Xiaomis fläktar helt magiska!

Vi blir fångade av en stormvind med Mi Smart Standing Fan Pro

2 gillningar

Dom är ju slut

Dom har inte kommit in på lager än :slight_smile:

Pallade inte mer utan drog hem en luftvärmepump (för kyla) via Tibber. Jävla vad jag hoppas på värmebölja nu så jag kan få valuta för den installationen!

2 gillningar

Har den modellen och det är inte läge att byta ut den ännu.

1 gillning

Kan fläktar kyla utan att det är en AC som ska ut ?

Yep, har 5st. :slight_smile:

1 gillning