Xiaomi eller iRobot

Jag vill köpa en billig Robo dammsugare med mop. Men eftersom det är helt nytt för mig vill jag testa med typ en av de billigaste först. Det kanske är något jag inte vill ha av någon anledning, eller så gillar jag den :slightly_smiling_face:

Så jag har kikat på Xiaomi mi robot vacuum-mop pro och en iRobot "någonting" begagnat där jag bor.

Någon som vet vilken brukar göra bäst maskiner?

Generellt brukar det vara att köp den dyraste Roborocken inom din budget.

Ha inga större förväntningar på moppen om du i inte du köper en av värstingmodellerna som har roterande moppar så som Q Revo eller liknande som DreameBot L20 Ultra, men då pratar vi inte en av dom billigare.

Dreame har några modeller som är billigare, men alla dem billigare har en moppfunktion som ät obefintlig tyvärr. Länkar till min recension av dreame och två av deras lite billigare.

Men dammsugningen klarar dem galant.

Det är min också min uppfattning med alla dom modeller som släpar en trasa efter sig, det är mest en gimmick som inte gör så mycket nytta och inget man orkar greja med eftert förtsta dagarna då tankar ska fyllas, moppar ska tvättas osv.

Har inte testa någon av om här nya som du har men kan inbilla mig att dom med roterande bortstar iaf kan göra lite mer nytta i moppandet