Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra har dubbla fjädringssystem

Från sajten:
image

Xiaomi har även presenterat sin nya elscooter, Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra. Detta skedde vid ett event i Barcelona inför den stora mässan MWC 2023.

Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra är företagets senaste elscooter och denna kommer med dubbla fjädringssystem. Detta är företagets första elscooter med denna dubbla fjädring som sägs ge en mjukare och säkrare färd, även på mer utmanande underlag.

Den nya elscootern har utrustats med ett högre chassi som ger bättre överblick och stabilitet under färd samtidigt som det dubbla fjädringssystemet fixar underlaget. Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra har också utrustats med punkteringsfria och självläkande 10″ Xiaomi DuraGel Tires. Lättvikts-chassit i aluminium kan klara av vikter upp til 120 kilo och den har kapslingsklass IP55.

Elscootern klarar hastigheter upp till 25 km/tim och fixar sluttningar upp till 25% utan problem. Motorn är på 940 W och batteriet ska ge en räckvidd på upp till 70 kilometer.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

1 gillning

Snälla, sätt in GPS och ett lås som låser/låser upp när jag är nära. Det är det jag bryr mig om.

För den som vill testa en redan nu (om än med bara 500 watts motor).