Xiaomi crowdfundar ny kaffemaskin

Från sajten:
image

Den välkända tekniktillverkaren Xiaomi ger dig chansen att vara först med den nya kaffemaskinen.

Xiaomi har allt och lite till, senast i bolagets breda produktkatalog är en kapselmaskin som ser ut att ta emot Nespresso-kapslar. Xiaomi startar en crowdfunding för produkten i morgon där du kan köpa den för 349 yuan vilket motsvarar ca. 450 kronor. Ordinarie försäljningspriset är 399 yuan vilket motsvarar strax över 500 kronor.

Om du är duktig på kinesiska kan du hitta länken från och med i morgon via Xiaomis kinesiska hemsida.

Källa: Gizmochina. Tack för tipset: Mattias Carnerheim

1 gillning

Känns som att @Sevis och @Esse kommer kasta in pengar här :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Det vore inte det minsta förvånande! :smiley:

Jag är på när de kombinerar denna med robotdammsugaren så att den kan komma med kaffet till en.

3 gillningar

Billigt e inte alltid bra :zipper_mouth_face:

Serut som en vanlig nespresso maskin som man får gratis om man köper ett gäng poddar.
Appstyrning kanske vore kul så man kan ladda podden kvällen innan å starta bryggningen på morgon. Men då försvinner väl lite av kvaliten då podden punkteras genom att man stänger locket… men de kanske har löst det

Instant buy :star_struck:

Känns det inte lite daterat med kapselkaffe? Känns som det inte är lika vanligt och stort som det en gång var.

1 gillning

Det beror väl på maskintyp? Min Nespresso U stänger man locket på men kapseln punkteras inte förrän maskinen är uppe i värme och börjar pumpa igenom vatten. Så klart möjligt att automatisera.

Är det en Vetiuo maskin?

Nej original, men verkar inte säljas av Nespresso längre.

1 gillning

ah… för det måste ju vara bättre än att den punktera när men stänger locket

Både ock tycker jag. Hade en Pixie tidigare där man mekaniskt punkterar kapseln och det funkar ju alltid, när maskinen själv ska punktera då funkar det inte om kapseln hamnar snett och det händer ju då och då.