XGIMI MoGo Pro+ och surround

Absolut!

Hur mkt fick du betala

Ett par hundralappar!

Hej
Kan man använda Google Chromecast ultra istället för Apple TV 4K ?

Detta för att jag äger en Apple TV 4k som jag har i vardagsrummet och vill inte hålla på att flytta runt den. En Google Chromecast ultra är även billigare vilket passar plånboken.

Tack

Du kan använda en Chromecast med Google Tv om du har bra trådlös uppkoppling. Finns bl.a på Inet

Hej! Ska en Arcana beställas så tipsar jag om min, sparsamt använda i originalförpackning :slight_smile:
https://bubblan.teknikveckan.se/t/saljes-hdfury-arcana/10980

Om man tittar på en tv/projektor som saknar 4k och samtidigt tittar på Disneyplus och vill se en film på Disneyplus som har Dolby atmos ljud och man samtidigt använder en Apple TV 4k och hdfury arcanan ansluten och en Soundbar med Dolby atmos.
Kommer det bli Dolby atmos om projektorn man använder enbart kan visa full hd?

Jag har en panasonic 4k spelare också om jag ansluter den till full hd projektorn med samma set up/anläggning och hd fury arcanan
Får jag atmos ljud då

Tacksam för svar

Upplösningen har inget med ljudet att göra. Så ja du får Atmos.

1 gillning

Tack för info. Detta blir kul!

1 gillning

Japp! Och nu är min Arcana påväg till dig :slight_smile: Koppla som Esse visade ovan så kommer det gå galant!

Hej
Jag lyckas inte få till det enligt esses yourbeklipp

Jag har en xgimi mogo pro plus och har följt inställningarna men lyckas ej
3:40 in säger han att man ska koppla den via Apple tvn och tvn men jag har bara en hdmi port på projektorn.

Behöver jag trots att Peter säger nej till det köpa en hdmi splitter?
Vilken modell måste jag ha ska den stödja ett visst format

Skickade precis ett mail men bättre att diskutera här :slight_smile:
Du behöver ingen splitter, det ska bara gå en kabel mellan projektorn och arcanas HDMI out.
Sedan en kabel mellan din soundbar och arcanas ljud-ut. Och en kabel från Apple TV till Arcanas HDMI in.

Du kanske kan fota/filma hur du dragit kablarna så kan vi se vad som ska ändras?

Det Esse gör är att byta kabeln som går mellan TV och AppleTV att gå mellan Arcana och TV. Sedan kopplas Apple TV till Arcana.

  1. Apple TV till Arcana HDMI in
  2. Arcana HDMI out till projektorn
  3. Arcana eARC till soundbar

Det senaste var bra förklarat.
Hoppas jag får till det
Återkommer under morgondagen

Tror du jag kan testa att bara koppla ljudlimpan med xgimi mogoproplus och Apple tvn. Ljudlimpan har två inbyggda atmos högtalare så slipper jag rigga upp alla övriga satelliter o sub. För att sedan koppla in hdfury arcan.

Har denna Soundbar

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/ljud-och-bild/hemmabio/soundbar/lg-/x1013174.17196/

Ja det borde gå att strunta i satelliter och sub nu, och se till att du får ljud i limpan bara. När det funkar som det ska kan du koppla in övrigt.

Nu funkade det
Tack så mkt
Magnus är nu jäkligt glad !

3 gillningar

Skönt att höra @Magnus11 ! Visst är det härligt när det det funkar efter massa mekande :slight_smile:

Då stänger jag denna tråd.
Tack alla för all support