XGIMI MoGo Pro+ och surround

Hej
Jag äger en xgimi mogopro plus projektor och en Sonos arc.
När jag via hdmi installerat den i projektorn och sonos arc så blir det pcm 2.0 stereo och inte surround ljud.
Det ska gå att ändra så att xgimin kodar i surround ljud men jag vet inte hur och varför detta uppstår.
I sonos appen framgår det att ljud öst är pcm 2.0 stereo.

Kan någon hjälpa mig så att sonos arcen körs i surroundljud och inte pcm 2.0

Jag hittar ingen inställning i projektorn.
Man kan välja pcm eller auto men i auto läget på projektorn så blir det ändå pcm stereo 2.0

Hur var det nu, körde den Android TV med menyssystem eller hade den bara inbyggd Chromecast?

Den har inbyggd chromecast men kan även använda en lightning to hdmi adapter och kan således komma åt alla kanaler streamingprogrwm som Disney plus

https://www.xgimi.com/us/mogo-pro+

Får bara pcm 2.0 stereo via sonos arc om den är kopplad med xgimi mogo pro plus med en hdmi kabel som stödjer 4k

Kollar i appen på spnos o där står pcm stere0 2.0

Xgimin har en inställning där mannan välja pcm eller auto om jag ändrar till auto så blir det ändå bara pcm stereo 2.0 i sonos appen

Kan det gå att lösa att få surround via sonos arcen om jag ansluter xgimin eller är det helt kört så den bara kan köra via stereo
Hittar inget i inställningarna på xgimin

Någon vänlig här som kan hjälpa mig
Annars blir det nog ett återköp

Problemet är nog att du inte får ut surroundljud om du castar från mobilen. Prova att göra det från datorn.

Finns det någon här som kan hjälpa mig. Jag har gjort allt och lyckas inte knäcka gåtan

Jag äger xgimi mogo pro plus och en sonos arc.
När jag ska koppla in den via en hdmi kabel så säger det i sonos appen att den bara kan leverera pcm 2.0 stereo se bild.
Det finns en liten inställnings sida i menyval på projektorn den har en flik för ljud o h där kan man välja pcm eller auto läge. Jag har provat att välja både pcm eller auto men men den spelar fortfarande upp pcm stereo 2.0
Någon som vet göövsd jag ska göra.
Länkar produkterna om någon är bättre på specar än jag

https://www.xgimi.com/us/mogo-pro+

Version 10 meter

Kan någon hjälpa mig lösa problemetOk

Som jag skrev ovan så får du inte surround om du castar från mobilen, prova gör det från datorn :slight_smile:

Hej
Den har inbyggd chromecast och behöver inte casta från mobil eller dator

Du menar att du har inbyggd Android TV då? För Chromecast har inga egna menyer som du kan navigera i.

Du får bilda otålighetensklubb med @Randomdude (:heart:).

Du kan nog få ett svar, om du inte redan fått det. Ibland får man vänta lite bara.

Och välkommen hit såklart!

1 gillning

Tack
Någon nämnde om felaktig hdmi kabel så får testa det

1 gillning

Funderar på om du ens kan få ut något annat än pcm 2.0 när man tittar på ljudspecen så står det bara 2x3W. Nu är jag kanske ute och seglar men eventuellt skulle du kunna lösa ljudproblemet med en Apple TV 4K/ Chromecast med Google Tv + Arcana. Kanske Esse kan svara på bättre.

Aha så arcan kan lösa ljudproblemet för xgimin då?
Det vill jag gärna ha svar på

Som sagt, det var bara en tanke från min sida. För att få rätt svar så kanske det bästa är att ställa frågan till supporten på Arcana. Support | HDFury.com | Connect and Fix everything in HDMI

Snart säger @Esse att du ska casta ut TV’n och skaffa en Samsung istället. :joy::joy::joy:

1 gillning

Om du använder Arcanan så är inte projektorns ljud inblandat så ja det löser det.

Har nu pratat med hdfury arcana support
De säger att jag måste ha en arcana och en Apple TV 4k för att kunna ansluta arcanan. Men eftersom xgimin bara har en hdmi port så måste jag väl skaffa en hdmi switch för att lösa problemet eller kan jag vara utan en switch

Annars ska det funka toppen
Nu är Magnus glad
Men kan ni reda ut problematiken om jag behöver införskaffa en hdmi switch .
Killen på hd fury rekommenderade enbart detas switchar men jag frågade om denna och den kände han inte till

https://www.teknikdelar.se/4k-hdmi-splitter?dfw_tracker=35448-HDMI0020&shopping_id_click=HDMI0020&gclid=EAIaIQobChMI6f_28o-x8gIV2uJ3Ch29LAb7EAQYBCABEgI_RPD_BwE

Vad säger ni
Kan jag vara utan hdmi switch och om inte kan den jag länkade funka

Tack

Du behöver inte HDMI-switch :slight_smile:

1 gillning

Fick du betala tullavgift när du beställde en arcan den skickas från Taiwan enligt supporten av hdfury arcan