Xbox Series X kan bli både billigare och bättre än dagens PC

Från sajten:

Microsoft har avslöjat vilka interna komponenter som nästa Xbox kommer innehålla och vi går igenom vad det egentligen betyder.

Det är AMD för hela slanten när Xbox Series X kommer ut på marknaden samt SSD. Utöver 4K-grafik i upp till 120 fps kommer den nya konsolen innebära att vi får radikalt minskade laddningstider, att ljus reflekteras mer naturligt via Ray Tracing samt att vi kan stoppa och starta spel i vilket läge som helst.

 

Har redan börjat planera vad jag ska ställa den gobiten i min mancave.
Tror faktiskt det blir två. En i min mancave sedan en i familjens biorum… Biorummet ska fanimej vara färdigbyggt fram till Jul.

2 gillningar

Faktiskt!

1 gillning

Lär bli samma här!

1 gillning

Blir en PS5a ändå, alla Xbox-spel kommer säkerligen ändå till Windows.

Men kul att konsolerna går över till SSD.

Jag gillar inte kontrollern på Playstation…

1 gillning

Det ena utesluter inte det andra, hos mig. :laughing:

1 gillning

Håller med helt, en konsol med Playstations spelbibliotek men Xbox handkontroll hade varit episkt.

1 gillning

hehe…nä inte för mig heller. Men har haft PS1->4 och varken jag eller barnen använder den. Och när vi köper nya spel gör vi det till xbonex helatiden…så tror jag skippar PS5, om den inte har något heeeellltt magiskt som man inte kan leva utan.

Finns flera plastiga kopior…men inget är bra som jag testat iallafall :frowning:

Nä har inte heller hittat nått tillräckligt bra.

När det gäller handkontroller så är kanske inte den till Nvidia Shield den skönaste men att ha en volymkontroll på handkontrollen är fan supersmidigt.

Spelar 50/50 PC och PS4a och tycker båda kontrollerna funkar, men som ni säger XBox One ligger lite bättre i handen.

Microsoft visade upp lite kommande lir till Xbox One och Xbox Series X.

Här är några enskilda trailers :slight_smile: