Under gårdagens Xbox Developer_Direct presenterades nyheter från id Software, Compulsion Games, Sandfall Interactive och Team NINJA. Fyra nya spelsläpp visades upp – tillsammans med en remaster som överraskning.
Team NINJA presenterade Ninja Gaiden 4, den första nya titeln i serien på över ett decennium, som släpps i höst. Som en extra bonus finns en remaster av Ninja Gaiden 2 Black tillgänglig redan nu via Game Pass.
Jag har inte spelat Doom sedan Doom 3. Spelade det på ett GeForce FX 5200 som var ett av dom sämsta grafikkorten jag haft! Gick över på ett FX 5700 efter. Inte bra heller, men gick att spela Doom 3 på i alla fall!
Doom är lixom DOOM!!! Doom 3 ligger högt på min topplista av spel! Tyckte spelen var på topp på den tiden med Doom3, Half-Life 2, Crysis m.m. 2000 till 2010. Runt där i alla fall!
Spelade första Doom när det begav sig och då var det ju häftigt. Har testat de moderna tolkningarna men av någon anledning blir jag alltid illamående och yr när jag spelar just Doom. Sker bara när jag spelar VR och just Doom, superkonstigt.