Xbox Developer_Direct: Ninja Gaiden gör comeback och nya DOOM

Från sajten:

Under gårdagens Xbox Developer_Direct presenterades nyheter från id Software, Compulsion Games, Sandfall Interactive och Team NINJA. Fyra nya spelsläpp visades upp – tillsammans med en remaster som överraskning.

Team NINJA presenterade Ninja Gaiden 4, den första nya titeln i serien på över ett decennium, som släpps i höst. Som en extra bonus finns en remaster av Ninja Gaiden 2 Black tillgänglig redan nu via Game Pass.

Andra höjdpunkter inkluderade DOOM: The Dark Ages från id Software och de berättelsedrivna spelen South of Midnight och Clair Obscur: Expedition 33. Alla titlar blir tillgängliga dag ett på Game Pass.

Mer information om spelen finns att läsa på Xbox Wire.

Här kan du se gårdagens Xbox Developer_Direct:

Jag har inte spelat Doom sedan Doom 3. Spelade det på ett GeForce FX 5200 som var ett av dom sämsta grafikkorten jag haft! Gick över på ett FX 5700 efter. Inte bra heller, men gick att spela Doom 3 på i alla fall!

1 gillning

Doom från 2016 och framåt är beroendeframkallande :star_struck:

Körde igenom Eternal (2020 nyligen. Riktigt skoj! (Win på extern sdd)

Flöt fint på min IMac (maxad) från 2017. Trodde inte riktigt det, då det är ett Radeon Pro och inte gamekort, men kanske lite same same.

Förstår inte charmen med Doom – kontrollen saknar helt karaktär. Det har inte utvecklats sedan första spelet.

Spel som Halo, Destiny mfl är något helt annat.

Men så du säger! :wink:

Doom är lixom DOOM!!! Doom 3 ligger högt på min topplista av spel! Tyckte spelen var på topp på den tiden med Doom3, Half-Life 2, Crysis m.m. 2000 till 2010. Runt där i alla fall!

Doom spelar man just för att det inte är utvecklat och tillkrånglat som moderna spel är.

Det glädjer mig att ni gillar det!

Förstår inte charmen med doom?!?

Doom som man drog koax sladd tvärs över hela studentboendet för att spela ihop.

Men du gillar ju anthem så vad vet du :slight_smile: :heart:

Jo dåååååå var det ju nice! Men de moderna spelen ger mig inget :slight_smile:

Anthem – så saknat!

1 gillning

Peter.. du är så fin men det är så svårt att förstå ditt tycke till anthem... förutom att man kan leka ironman.

1 gillning

Spelade första Doom när det begav sig och då var det ju häftigt. Har testat de moderna tolkningarna men av någon anledning blir jag alltid illamående och yr när jag spelar just Doom. Sker bara när jag spelar VR och just Doom, superkonstigt.