WWDC 2023 – vad får vi se?

Känns det inte lite som denna Gurman bara öser ut förutsägelseer och då kommer såklart några att slå in.
Tror hans rykte fick sig en turn när han var bombsäker på en rund AppleWatch för några år sedan.

3 gillningar

Han hade @Marcus_Attefors på Teknikveckan som källa för det ryktet.

I kväll smäller det!
Som vanligt har rykten florerat vilt, åt alla håll, så vad vi får är väl som oftast. En blandning av högt och lågt.
Det är som med julafton och födelsedagar när vi var barn. Har man för höga förväntningar blir det garanterat gråt och tandagnisslan. :joy:

3 gillningar

Och jag glömmer hela tiden bort att det är ikväll...

Men är kanske sunt! Att inte tänka på det innan det smäller:)

2 gillningar

Visst brukar de sända eventet live på youtube? Har bara tillgång till en chromecast ikväll , annars får jag nöja mig med iPaden

Nä, det har aldrig hänt tror jag. Men finns ju ofta folk som gör det ändå. Nog bara att söka på WWDC när det är dags.

Du kan väl Casta den till en TV?

Det tror jag inte Apple eller YouTube kommer tillåta. Plockas ner direkt.

Edit: Verkar gå att kolla YouTube.
https://www.youtube.com/live/GYkq9Rgoj8E?feature=share

1 gillning

Tack ! Jag hade ett svagt minne av att de har sänts på youtube men hitta inte när jag sökte imorse

Lysande att man börjat med det, nu när du länkar den så tror jag det faktiskt sändes där förra året också.

1 gillning

Kommer tyvärr missa livesändningen i år. Första gången på hur länge som helst som jag inte följer den på ena eller andra sättet. Jag är på väg ner till Göteborg vid den tiden för att se Europe.

WWDC bör fokusera på vad det var från börjar: Developer Conferance.
Ny version av xcode kom i torsdags. Visa oss magin bakom det istället för att vi ska sitta och gissa oss till något. Inspirera oss utvecklare.
Jag jobbar extremt sällan mot MacOS eller Ios för den delen, men ändå kul att få information om vad som finns och kommer.

Är det inte sånna saker dom visar mer ingående under hela veckan med fokuserade kortare sessioner?

4 gillningar

Det är ju kurser och genomgångar hela veckan under wwdc. Finns massor att ta del av för utvecklare.

Då har grindarna stängts.

3 gillningar

CNN skriver om att det ryktas om en nyhet från Apple som ska få oss att trilla av stolen.
Man e ju taggad! :nerd_face:

2 gillningar

Inget annat än glasögon för 35000 enligt den artikeln, eller missförstod jag? Och missförstå mig rätt, jag tror att smarta glasögon kan bli något riktigt stort, men känns inte som att Apple är där och nosar ännu. Samtidigt kanske de måste börja någonstans för att mejsla fram produkten. iPhone var ju inte heller som produkt betraktat något som gjorde att man svimmade. Det var ju tanken bakom och drömmarna framåt som gjorde den så speciell.

1 gillning

Bing har redan klart för sig vad som kommer att ske:

Observera att länken som jag skrev i frågan inte finns på riktigt men det gör inget tycker Bing. :smiley:

Sen på bollen, men brukade ju gå regga sit UDID hos någon utvecklare eller hos de som har det som affärsidé att sälja möjligheten till dev.beta. :nerd_face: