WWDC 2022 - allt vi vill se i iOS 16

Det enda jag skulle önska är att när man väljer att pausa sovschemat så kunde man få välja ett datum då det ska aktiveras igen.

Men med enligt något argument ska man väl inte kunna pausa sovschema då det är bra att vakna samma tid? :sunglasses:

Ja, men då är de ju på en om att aktivera det igen. :wink:

Går ni också och lägger er vid samma tid ungefär oavsett dag?

Jag lägger mig 21 oavsett dag, vaknar halv fyra eller fem eller däremellan.

I regel är det så för min del. Innan jag hade barn och när jag jobbade oregelbundna tider var det inte så. Då kunde jag vara vaken halva natten eller sova till lunch.

Nu lägger jag mig i regel mellan 22:30 och 23:30, om det inte är något speciellt som gör att man vill vara vaken längre. Är jag vaken längre har jag ändå svårt att kompensera det genom att sova längre in på förmiddagen.

1 gillning

Strax före 22 söndag–torsdag. Brukar vara vaken någon timme längre på fredagar och lördagar.

Sedan blir det tillfällen ibland i gott sällskap då man är vaken in på småtimmarna, till exempel vid nyår.

Sonen vaknar vid 6 oavsett när vi lägger honom.

1 gillning

Fattar inte varför inte focus CSN synka med kalendern.
Vill ju att den sätter sig på möte om jag har ett myöe

1 gillning

Nix, det vore ju att missa det fina med helgen. Fast skillnaden bli mindre med åren. Försöker komma i säng runt midnatt söndag till torsdag, senast 00:30. Är vaken så länge jag kan fredag och lördag vilket betyder 01:00 till 02:00. Ibland lyckas man hamna ihop med människor som är så roliga att man kan vara vaken lite till…:smiley:

2 gillningar

Du låter som jag. Även om jag går och lägger mig tidigare på vardagarna efter som jag troligtvis börjar tidigare än dig. Men på helgen är det ju mysigt och trevligt att vara uppe senare och även få lite egen tid ibland när frun gått och lagt sig. Hon är morgonmänniska och jag är nattmänniska.
Men finns chansen att sitta uppe eller vara på fest tar jag alltid den.:star_struck:

3 gillningar

Inte minst det där med egentid är viktigt. Hustrun går ofta och lägger sig tidigare än mig. Det ger fina möjligheter till just egentid…:+1:

1 gillning

Egen sökmotor på Starpage?

Nej, men vad jag förstått hämtar de resultat från Google i stället för Bing som DuckDuckGo gör. Jag har inte alls blivit vän med DuckDuckGo.

Två saker som jag hoppas att de jobbar på till iOS 16:

  1. Förbättrad Home-app.
  2. Fortsätter att utveckla fokuslägena. Är en bra start.

Tar med en sak till Apple watch och det är internationell roaming

  1. Lättare ladda ner alla bilder/filer från en person från messages appen. Har snart 40gb där.
  2. Apple sök, som AnkaAnkaGå, fast inbyggt i Safari.
  3. Placera appar var jag vill på hemskärmen.
  4. Snyggare/nytt hemskärms GUI. Börjar kännas rejält gammalt nu.
  5. Apple visade ju snygg neumorphism, någon kort film innan WWDC något år. Då skulle det inte bli så platt iOS utan lite mer djup/upphöjningar. Möjligen bättre på en padda, där det finns mer utrymme design.

Från sajten:
image

Apple har delat schemat för sin kommande utvecklarkonferans WWDC.

Till skillnad från de WWDC-evenemang som Apple hållit under Covid-19-pandemin kommer utvecklarkonferensen 2022 ha ett begränsat antal utvecklare på campus. Själva keynoten som är 6 juni kl. 10.00 a.m. Pacific time (kl. 19:00 för oss i Sverige) kommer dock fortfarande att vara online endast.

Nedan följer schemat för WWDC 2022

Apple-presentation

6 juni kl. 19.00
WWDC22 startar med en första titt på banbrytande uppdateringar som kommer till Apples plattformar senare i år. Presentationen kan ses på apple.com, i Apple Developer-appen, Apple TV-appen och på YouTube. En inspelad version kommer att finnas tillgänglig efter att streamingen avslutats.

Platforms State of the Union

6 juni kl. 23.00
Utvecklarna får reda på hur de kan lyfta sina appar till nya höjder med en djupdykning i nya verktyg, tekniker och framsteg på Apples alla plattformar. Platforms State of the Union streamas i Apple Developer-appen och på Apple Developer-webbplatsen.

Apple Design Awards

7 juni, kl. 2.00
Varje år riktar Apple Design Awards rampljuset mot Apple-utvecklarna och konsten, hantverket, kreativiteten och den tekniska expertisen som de använder sig av i sitt arbete. Apple Design Awards streamas i Apple Developer-appen och på Apple Developer-webbplatsen.

Tillgång till experter

WWDC22 samlar de senaste verktygen och den senaste tekniken i mer än 150 detaljerade videopass så att utvecklarna kan få reda på hur de kan skapa nästa generations appar. Medlemmar av Apple Developer Program, Apple Developer Enterprise Program och vinnare av Swift Student Challenge 2022 kan boka personlig labbkonsultation med Apple-experter där de kan få råd om hur de kan använda den senaste tekniken, bästa metoder och designa sina appar.
Från och med den 7 juni läggs videopassen upp i Apple Developer-appen och på Apple Developer-webbplatsen.

Aktiviteter

Förutom passen och labbkonsultationerna kommer Apples tekniker och designers hela veckan att anordna digitala lounger med aktiviteter där utvecklarna kan diskutera teknik, få svar på sina frågor och träffa andra i branschen. Prova på en kodnings- eller designutmaning, delta i en frågestund, träffa dem som håller passen och mycket, mycket mer.

Swift Student Challenge

Apple fortsätter att hylla unga utvecklare från hela världen och presenterade idag vinnarna av Swift Student Challenge. Evenemanget ger elever i alla åldrar en möjlighet att visa upp sitt intresse för kodning genom att skapa sin egen Swift Playgrounds-app.

Developer-appen

Apple Developer-appen är ett suveränt sätt att uppleva WWDC22 på Mac, iPhone, iPad och Apple TV, med dagliga uppdateringar och notiser om våra senaste nyheter, innehåll och aktiviteter. Utvecklare kan bland annat leta efter innehåll efter ämne, anmäla sig till digitala lounger och boka personliga labbkonsultationer, titta på videor med sina kollegor med SharePlay, kopiera kod direkt från passvideor eller läsa utvalda berättelser.
Utvecklarna kan även få tillgång till allt innehåll från WWDC, anmälan, nyheter, utvalda berättelser och dokumentation på developer.apple.com.
Källa: Apple
2 gillningar

Jag har keychain som genväg på hemskärmen sen några dagar tillbaka och det har fungerat riktigt smidigt :grinning:

2 gillningar

Vi fick ingen lösenordshanterare i iOS 16. Stänger den här ett år gamla tråden.