WWDC 19 - De stora nyheterna i iOS 13

Inte alls. Kommunikationsproblem. Försökte installera om appen + nytt id men den failar.

3 gillningar

Ah, tack för heads up då blir ert att avvakta. När man installerar via en ispw och iTunes, återställs hela telefonen då?

1 gillning

Nej du kan option-klicka på “Leta efter uppdatering” för att välja ipsw’n och därmed uppgradera os’et istället för att återställa.

2 gillningar

Tack!

1 gillning

Ajajajaj

Synd att inte BankID funkar annars hade jag kört på betan.

Det tog bara fem (!) år att få typing predictions på svenska, så vi kanske kan se fram emot en svensk Swipe-funktion runt 2024 då.

2 gillningar

Ja, livet blir lite för meckigt utan bankid på vardagstelefonen. Blev till att nedgradera till 12.4b3 och kör iOS 13 på iPad’en istället då den inte är “viktig” på samma sätt.

1 gillning

Någon som har kastat in nya macOS ännu?

Aja vi provar, kan ju bara gå åt helvete :smiley:

2 gillningar

Jag håller på att ladda ner den nu också!

Blir det ingen podd nästa vecka så vet ni varför :joy:

1 gillning

Vi tar väl tvOS också då!

2 gillningar

Nu fortsätter vi beta snacket i rätt tråd. :wink: /admin

1 gillning

Typ som vanligt eller :joy:

Du kör alltså in det på din Mac som du använder för att driva Teknikveckan på?:grimacing:

Man är ju inget djur! Har ju en iMac, MBP och Mac Mini som jag kan använda :slight_smile:

Kanske skall köra in det på fruns Macbook Air. Hon har ju sagt att jag skall sköta alla IT frågor här hemma.

4 gillningar

När ni får mer information kring de olika (större) nyheterna i iOS13 som ex HomeKit, CarPlay, Siri m.m. så får ni gärna göra separata lite mer djupgående artiklar.
Angående HomeKit så lät det intressant med HomeKit-certifierad router.

RIP good old friend. :sob: