Har ni några fräsiga WLED-projekt?
Har själv kollat många videos på coola WLED-projekt på Youtube under åren, men inte förrän nu kommit mig för med att göra något eget. Bestämde mig för att jag skulle göra en liten gran jag kunde printa och sätta WS2812 i lagom till jul. Har kommit till detta läge än så länge. Använt onshape för att modellera granen i två stycken; framsida och baksida. Dessa delar har jag sedan printat, där framsidan är printad tunnt i vitt filament för att ge ett lite frostat utseende. Baksidan har innefattar även väggarna där jag fäst ledstripen, jag ville inte rikta den rakt ut då jag ville ha ett lite mer diffust spritt ljus, vilket jag tycker blev väldigt bra.
Nådde nästan dit jag ville, men kablaget måste döljas bättre för att inte störa. Kanske gör en dubbel baksida och leder ut kablarna den vägen istället. Då kan jag få ett bättre utrymme att sätta ESP32n i också, det jag hade förberett blev lite tight och störde ljuseffekten lite väl mycket. Det ger också möjlighet att göra basen stabilare, den är lite ostadig som den är.
Kolla vidare här för att lära dig mer om WLED.
Aircoookie/WLED: Control WS2812B and many more types of digital RGB LEDs with an ESP8266 or ESP32 over WiFi!
Welcome to WLED - WLED Project
Intermit.Tech - YouTube
WLED EVERYTHING - My Favorite Features and Settings - Walkthrough
Plug n Play WLED Controller: 5v, 12v, 24v Compatible! Full Walkthrough.
2024 - How to Set Up And Control Addressable LEDs - The ULTIMATE Beginners Guide!
6 gillningar
Har flera olika installationer.
Här i kontoret. WS2812B 300 leds på 5 meter & esp32.
Här är hos en kund till hans vinkällare. Går från varm vitt till kall vitt när de öppnar och tillbaka när det stänger. Längst ner i källaren sitter en till enhet som är visar ett blått sken, men syncas mot den övre instansen när den öppnar och stänger.
WS28128B med Smlight SLWF-03 controller.
TVn i sovrummet har 5 meter WS2812b också fast kopplat till HyperHDR via en RPi3b så inte riktigt WLED men nästan.
Har en typ 1,5 meter ws2812b i köket också som sitter i en diffuser list.
En aning stökigt, men det får ni leva med. Mitt på dagen nu så blir inte så rolig effekt.
Den tänds via rörelsesensor på natten om man går ner i köket.
Har cirka 10 meter ws2812b till liggandes som jag inte bestämt vart jag ska sätta än. Plus 5-6 esp32 som alltid är bra att ha hemma!
2 gillningar
Ser ut som en esp plats i trädet? Vad har du där och varför en esp utanför?
Jag var lite optimistisk är jag mätte och förberedde plats där, men den fick inte plats när jag väl hade printat baksidan. Dessutom tycker jag nu när jag fått ihop det att det stör ljusfördelningen för mycket, så blir att göra en ny revision och flytta bak den. Fortfarande WIP, så kommer nog itereras ett par gånger 
2 gillningar
Hade några meter ws2812b kvar och det blir mörkt i vår trapp på kvällarna.
Ska beställa och sätta cirka 10 meter till till tre de våningen tänkte jag.
3 gillningar