Windows Arm som virtuell maskin

Hej!
Någon som vet hur man kan få tag i Windows Arm för att köra i VMWare på en iMac M1?

Har letat på den sidan, men hittar ingen ISO-fil som jag behöver.

Du skapar ISO filen efter dina önskemål. Vad är det specifikt du behöver?

En fullständig Windows 11 ARM, som jag kan ladda ner och installera i Macmiljö.

Du får bygga den på UUP dump:

Brukar ta 20-30 minuter att göra det.

Ok, men jag vet inte riktigt hur jag gör det.

Jag är lite osäker på hur man gör om man bara sitter på Mac. Jag brukar bygga den i PowerShell i en Windows burk. När man gjort allt på UUP dump som man ska får man ladda ned en liten fil som man behöver köra i admin i PowerShell för att bygga iso-filen.

I zip-filen finns det skript för att bygga ISO-filen. uup_download_mac.sh om du skapar den på en mac. annars väljer du det OS du sitter på. Vänta tills den kört klart så ska du ha en ISO-fil

Du måste förmodligen anmäla dig till Windows Insider Program. Kostar inget och du har egentligen inga förpliktelser.

Här finns en vägledning hur du laddar ner och installerar Windows ARM. Man använder Parallels Desktop i exemplet, men förmodligen är det ungefär samma med VMWare.

PowerShell finns på mac

1 gillning

Med Parallels så får man tillgång till Win ARM i samband med installationen, en image laddas ner av installationsvertyget.

Jag vet, problemet är att det hänger upp sig av någon anledning. Se medföljande bilder.