Windows 11

installerar just nu

2 gillningar

Tror jag kör in det ikväll på min laptop! :slight_smile:

3 gillningar

Hmm nya GUI:et gör att startknappen kommer flytta på sig, dryg ur UX-design synpunkt. De skulle placerat den helt i mitten istället, eller låtit den vara :hugs:

Använder aldrig Start-knappen i Windows. Önskar den gick att dölja helt.

Du får bilda klubb med Marcus som vill dölja linjen på iPhone :grinning:

Ny tråd:
Vi som vill dölja saker

4 gillningar

Har faktiskt önskat livet ut startknappen många gånger när jag var på PC-sidan. Må den och strecket brinna i all evighet.

3 gillningar

Som med assistent gem :slightly_smiling_face:

Haha ok, startknappen är väl inte ivägen direkt, men finns säker annan bra UX lösning (som mac OS tex :sunny::heart_eyes:)

Strecket får de gärna tabort, kanske en SE lur utan hemknapp måste lanseras först… :thinking:

1 gillning

De hade fel på Inet, nu är jag med i matchen. :joy::joy:

1 gillning

Mycket 20:-’s känslor här. :joy::joy:

2 gillningar

Vågar man installera då man är beroende av diverse citrix och juniper-mög på
Windows-emuleringen?

Citrix är ju hevetet själv, de gillar inte moderna plattformar och bestämmer vilka skrivare som du kan ha.
Jag skulle nog kolla med Citrix supporten först då de vänder dig ryggen om du kör saker de inte har godkänt.

1 gillning

Det där lär aldrig flyga ändå.

1 gillning

Ni som kör Windows 11, hur fasen får jag bort reklamen i Start-menyn?!

Har köpt in ett gäng datorer/plattor som ska användas för kassor/bokningar men varje gång jag startar om en enhet så finns reklamen för TikTok, Instagram osv. där. Går det att få bort?

Jag har ingen reklam, kan det var tillverkaren av datorn som lagt in det?

Det är en Microsoft Surface platta, så kanske? :man_shrugging: Jag använder normalt sett inte Windows så har dålig koll :sweat_smile:

Hittade detta, testar tipsen i artikeln annars får vi väl leva med det (jag ska inte använda enheterna :man_shrugging: ).