Wifi iphone captive portal

Jag har länge lovat frun att jag måste ställa denna fråga här.
Hon har strul med sin iphone (även barnen) när de är på wifi som har captive portal för att komma ut.
Det funkar bra tills de lägger ifrån sig telefonen en stund, då stänger wifi ner och de måste återregga sig i portalen.

Har inte detta problem på min Android

Antar den e på ? bild

2 gillningar

du är kuuuung :heart: :heart:

Jag har ställt denna fråga förut och Markus svarar bara på sitt Markus sätt: “Jag har inte det problemet”

2 gillningar

För att han har det rätt inställt :wink:

Haha - bästa svarat e ju ”vet inte har inte hänt mig” men detta har hänt mig - typ 1000 gånger då man måste kryssa denna varje gång :man_shrugging:t2:

1 gillning

Jo frugan har gnällt om detta i flera år. Har bara inte orkat bry mig. Vet jag frågade förut någongång och fick bara massa: “funkar för mig” svar.

Men supertack för hjälpen.

1 gillning

Kan informera om att iOS 14 ger enheten en slumpmässig MAC-adress om man inte stänger av det, så att du är förberedd på skumma MAC-adresser på ert trådlösa nätverk i höst.

Men… det måste ju fortfarande vara mac adresser som är reggade inom apple så de kan inte gå helt bananas. Varför ska de ha det?

Så att man inte ska bli spårad med hjälp av vilka nätverk man har varit ansluten till. Apple tror på personlig integritet.

Lär stängas av hos alla som har företags telefon

Det är inte en generell inställning utan man måste ändra i inställningarna för varje nätverk man ansluter till.

jo men tänkte det lär gå att ställas via MDM