WIFI extender

dfasfasfasdfa fasdfasdf asd fadsf sdf

De fungerar så där då handover brukar vara dåliga med extender så man fastnar lätt på en ap. Hon kan inte dra en kabel från uttaget till en mer central placering i lägenheten?

NEJ…NEJ… NEJ…nej

flytta Routern/Wifi till mer centralt läge.

asfasda asdfdsfdfsa

afdsaf asd sdfadsfasd

Wifi extenders är inget som du någonsin kommer få fungera bra

Men blir lite nyfiken: Vad är det för bredband hon har där man inte kan flytta routern/wifi?

asdfasdfasdfs

ok. Som sagt så kommer wifi extender inte fungera speciell bra. Så ibland är det bättre att göra grovjobbet och dra lite sladd…

3 gillningar

asdfasdfasfasfsd

och exakt där känner jag att jag inte har lust att föra denna diskussion framåt.

Lycka till!

Jag har testat extenders och de är ingen hit. Ofta måste man manuellt tvinga över ens enhet på den radio som är närmast för har den uppkopplade enheten fortfarande kontakt med den första radion som den kopplade upp sig på kommer den att behålla den tills den tappar kontakten med den trots att det finns en radio som har bättre signal som den teoretiskt kan använda.
Detta kan vara ett problem med vissa mesh-lösningar också men de implementerar som regel de 802.11 protokoll som hjälper den uppkopplade enheten att byta till en bättre accesspunkt.

Då att dra en kabel inte är ett alternativ så rekommenderar jag att spara pengar till ett meshsystem.

1 gillning

asdfasdfasdfasd

Tror smidigast är att köra via elnätet.

adfadsfasdfasdf

Tja detta är ju en extender, fast via tråd :slight_smile:

Du kan få min extender (via tråd/elnätet) om du vill prova. Köpte på Tradera, och sedan en mesh för någon vecka sedan, så jag har inte hunnit testa den.

asdfasdfasfsda

adsfasdfasdfasd

Nej inte provat, så jag vet inte om den fungerar eller inte. Hann få mesh’en så snabbt så jag satte upp den direkt istället.

1 gillning

Jag testade med extender under en period. Det var ingen höjdare. Ofta hade prylarna svårt att hoppa över till den och farten blev inte så mycket bättre än att hänga kvar på ordinarie router. Men, en sak var bara och det var att ibland nådde inte signalen från routern alls dit jag ville. Då kunde en halvriskig signal från exktendern vara bättre än inget.

1 gillning