Webbläsaren Arc

Läste i deras nyhetsbrev att Arc för Windows är här (eller på gång i alla fall?). Kan säkert vara intressant för någon här.

Kör du fortfarande med den? Gav upp efter en halv arbetsdag :joy:

Sällan. Den finns ju inte för iPad.

1 gillning

Skicka invite :kissing_heart:

Är på lantstället och har inte någon Mac med mig. Kan fixa en inbjudan på måndag om du inte fått tag på en innan dess.

Hur gör man? Jag fick inga invites när jag registrerade mig.

Går att bjuda in fem personer varje vecka med någon länk som man hittar i någon meny i Arc.

Ofasen

Skicka :slight_smile:

Done!

1 gillning

Ni som kör arc, har ni importerat lösenord från Safari dit?
Känns lite obehagligt att kopiera hela lösenordsfilen och lägga in där

Använder 1Password. Fungerar i alla webbläsare.

Jag gjorde inte det. Känner väl som du där. Sedan tycker jag inte den hade något "extra". Får se om jag kommer att använda den mer än som en backup då inte safari/firefox levererar.

Just jag, glömde den extensionen :slight_smile:
Jag som jobbar en del med flikgrupper i safari uppskattar detta med spaces i arc.
Ska köra några dagar och testa

Jag gillar att varje space kan tillhöra en profil också så att man inte behöver blanda flikar, surfhistorik, cookies och så vidare mellan privat och jobb. Det går till och med att ha olika webbläsartillägg installerade på olika profiler.

Sedan har det tyvärr blivit så att jag använder Arc för jobb och Safari privat eftersom Arc inte finns för iPhone och iPad.

1 gillning

Jag har ett arbetskonto + ett konsultkonto hos kund.
För att slippa konflikter mellan outlook-konton så kör jag inkognito-läge i chrome för konsultkontot.
Funkar en sådan split med profiler i arc?, dvs en space kör jag mitt arbetskonto och ett annat space konsultkonto utan att office365 fuckar upp allt.

Ja, om du skapar olika profiler och knyter en space till varje profil.

1 gillning

Fett, då slipper jag chrome :slight_smile:

1 gillning

Jag är kär i arc. Nu får de se till att ta fram browsern för iphone och ipad :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Har den för Windows kommit ut nu? Eller finns det en för Linux?