We Are Rewind tar kassettspelaren in i framtiden

Från sajten:
image

We Are Rewind BT Cassette Player är en kassettspelare som är modernt retrodesignad och tar med sig kassettbandet in i framtiden.

Inga hörlurar ingår dessvärre i paketet men istället får vi valet att välja att ansluta våra hörlurar med sladd eller blåtand. Så du kan utan problem använda dina moderna trådlösa hörlurar till din retrospelare. Det går såklart också skicka ljudet till en blåtandshögtalare eller förstärkare som kan ta emot signalen.

Spelaren har inspelningsfunktion och 3,5 millimeters ingång för att enkelt ansluta din freestyle till dator eller annan mediaspelare för att spela in musik i realtid. Inga filöverföringar här inte!

Den retroinspierade designen kommer i tre olika färger. Välj mellan orange (Serge), blå (Kurt) och grå (Keith) och den har en rejäl utsida av metall. Den har inbyggt batteri som skall räcka för 12 timmars musik och laddas sedan enkelt upp med USB-C.

Vi vet att vinylskivan har gjort sitt återtåg och fler och fler artister släpper också limiterade versioner av sina nya album på kassett. Bland annat Markus Krunegård, Håkan Hellström, Mettalica, Taylor Swift, Billie Eilish, Lady Gaga, the Weeknd, Justin Bieber, Harry Styles, Dua Lipa och Arctic Monkeys.

We Are Rewind BT Cassette Player kostar 1789 till ordinarie pris och finns att köpa från företagets hemsida och i några svenska butiker. Bland annat Hembiobutiken.

Det bästa av allt är att en blyertspenna för att vrida upp trassliga band ingår. Genialt.

Specifikationer

• Digitala ljudutgångar: Bluetooth 5.1
  • Analoga ljudutgångar: 3.5 mm line-out
  • Spelar: Kassettband, typ I till IV
  • Mått (B x H x D): 141 x 335 x 89 mm
  • Vikt: 0.4 Kg

Via: We Are Rewind.

Galleri

1 gillning

Lite sugen blev man men verkar dock vara slutsåld just nu.

Slutade man inte tillverka kassetter för ett gäng år sen?
Eller var det bara VHS?

Nu snackar vi megahipster-grejer! :slight_smile:

3 gillningar

VHS vet jag var på tal, säker dessa med. Men vinna ju nya att tillgå. Men kanske finns lite på lager! :joy:

1 gillning

Ja, upptäckte det med sen. Typiskt. Hos Hembio är de beställningsvara dessutom. Men ska hålla utkik och kontakta dem! :slight_smile:

1 gillning

Enligt Techmoan på YouTube produceras det tydligen inga premium kasettspelarenheter längre.
Det är samma en eller två olika enheter i alla moderna kassettspelare.

Enligt honom är det bättre att köpa en äldre beg. maskin i gott skick.

Äntligen är kassetterna tillbaka. :grinning:
Jag har samlat kassetter som hobby i några år, rotat i loppislådor så fort jag får chansen. Tyvärr är ju 99% av de kassetter som finns i omlopp dansbandskassetter och de går bort.
Ett urval :slight_smile:

2 gillningar

Menar du en stationär då.
Grejen med denna är ju att den har bluetooth och man smidigt kan ta med den.
Snygg är den med.:+1:t3:

1 gillning

Jag har kvar alla mina kasseter (utom de som gått sönder då) sedan 70-talet. Köpte ett gäng nya tomma oöppnade för en 20 år sedan. Kände att de kunde vara bra att ha :slight_smile:

1 gillning

Precis, det är bara de för stationära som finns kvar och det är en sådan som förmodligen sitter i denna.

1 gillning

Jag har också en liten samling hemma.
Inom Reggae/Dancehall var detta stort eftersom alla stora Soundclasher och liknande spelade in och såldes på kassett.

5 gillningar

Najs! Har även några lådor Mr Music som sambon förbannar varje gång det är dags att rensa i garderoberna. Kommer nog aldrig lyssna på dem (myyycket skit) men svårt att göra sig av med en samling :sweat_smile:)

1 gillning

Glöm inte band köpta på en bensinmack.

Dessa två står faktiskt i stringhyllan här i kontoret. Spelaren står på hyllan över :slight_smile:

1 gillning

Kanske dags att ta en tur till vinden och hämta ner denna skönheten? Ligger nog en helsvart i metall också samt en slimmad Panasonic - den som spar han har :slight_smile:

3 gillningar

Du kan väl hämta ned dem och skicka till mig! :heart_eyes::sunglasses:

Man lär behöva vara hipster av rang för att släpa runt de där tegelstenarna. Jag har då inga positiva minnen av kasettband eller freestyles. De åt batterier så de sjöng om de och band som trilskas....nej....tack.

Dom här ovan ser stora ut. Men på den tiden när Walkman var populärt fanns det små apparater. Jag hade någon Sony som var nästan samma storlek som ett kassettfodral, man drog ut ena långsidan nån cm för att kunna stoppa i kassetten.

https://walkmancentral.com/products/wm-10

2 gillningar

Jag kör med denna ”hipsterlösning” när jag är ute på bilträffar. Gamla bilar då. :sunglasses:

4 gillningar

Jag jobbade på en fabrik i början på 80 talet. Hade en Sony Walkman i läderfodral snyggt hängande i verktygsbältet. Jobbade som reparatör och då hade man fri tillgång till batterier på centrallagret. Så det var bara att plocka ut en uppsättning 2 gånger per arbetspass. :joy:

3 gillningar