Waze förenklar navigering på CarPlay med nya genvägar

Från sajten:
image

Waze har uppdaterat sin app för Apples CarPlay med snabbknappar till sparade destinationer.

Den senaste versionen introducerar nya genvägsknappar direkt på huvudskärmen, vilket ger snabb åtkomst till sparade destinationer. De nya genvägarna är placerade bredvid incidentrapportering och hastighetsmätaren. Tidigare var dessa funktioner gömda i menyerna, men med den senaste uppdateringen blir de nu lättillgängliga för föraren.

För att dra nytta av dessa förbättringar, se till att din Waze-app är uppdaterad till den senaste versionen.

Via: 9to5google

Läs mer:

Igårkväll kunde jag inte längre söka i Waze på carplay-skärmen - förstoringsglaset fanns helt enkelt inte där längre... Gick att söka i appen på mobilen såklart, men ett klart snedsteg.

Hade samma problem men sen såg jag att ikonen har flyttat. Kommer inte ihåg exakt men till slut hittade jag den igen...

Jag tittade runt idogt och enträget men det stod inte att finna

Ska kolla när jag kommer till bilen igen. Under veckan hade jag en hyrbil med större skärm än i min Volvo så det kanske är skillnad. Återkommer om jag hittar det....