watchOS 10 - en genomgång av de nya funktionerna

Från sajten:
image

Idag 19:00 släpper Apple watchOS 10 och vi har tagit en titt på alla nyheter som kommer i det nya operativsystemet så du har stenkoll på vad som komma skall.

Bland nyheterna i watchOS 10 hittar vi bland annat en ny app-vy, lite nya urtavlor, nya funktioner i Fitness-appen och mycket mer. I videon nedan går vi igenom allt som är nytt så du har stenkoll på vad du ska spana in ikväll när du har uppdaterat klockan. watchOS 10 kommer lanseras 19:00 svensk tid och utöver watchOS 10 så släpps även nya uppdateringar till iPadOS, tvOS och iOS. Går du och väntar på macOS Sonoma så får du vänta ett tag till då det släpps först den 26 september.

Vilken är din favoritnyhet? Lämna gärna en kommentar i vårt forum.

3 gillningar

Widgets är superbt; där kan man ju lägga in exv. yr, kalender mm. Så kan man ha ett cleant watchface utan störande komplikationer(?) med batterinivå etc

1 gillning

Jag gillar rent allmänt den nya känslan och hanteringen av allt...

1 gillning

Tack för en bra genomgång @Sevis! Känns som att generellt sett så har WatchOS blivit mera cleant. Gillar det skarpt (tror jag, har ju inte provat det själv än :sweat_smile:). Trevligt med lite nya urtavlor, dock har jag svårt att se mig själv gå ifrån Infograf, enda urtavlan man får plats med både väder, stegräknare, batteri, sömn, kalender, träningsgenväg och kompass på ett och samma ställe. Men en stor förbättring är att det blivit "svårare" att byta urtavla så att man inte råkar byta av misstag.

1 gillning

Helt värdelöst att dom har tvingat folk att ha widget som man inte behöver ett sätt att ta slut på batteriet fortare bättre man bygger egen urtavla med saker på inte en massa smyg saker värdelöst tyvärr

Grymt jobbat @Sevis :muscle:t3:

1 gillning

Tack :heart:

Tror knappast att det påverkar något :blush:

Inte hundra på att jag tolkar dig rätt dock, lär saknas en del punkter och komman i ditt inlägg så det går att misstolka.

Que?

1 gillning