War Thunder

Någon ska lyckas..:grin:.. Är det ett bra spel? Kör du tangentbord eller någon kontroll?

War Thunder. Är rätt beroendeframkallande om som jag är en sucker för andra världskriget. Det är en online 3D simulator för stridsvagnar, flygplan, båtar etc. Från att varit min tystaste dator så blir den med en rejäl marginal den mest högljudda jag någonsin använt. Men då är väl iofs en Macbook Pro, eller någon annan Mac för delen, inte först och främst tänkt att använda till 3D gaming.

Måste man ha mus eller går det att spela enbart med inbyggt tangentbord och styrplatta?

Mus är ett måste. Jag föredrar också att ha mitt externa tangentbord och skärm kopplat till datorn. Du får en bättre överblick med en större skärm och det är billigare att slå sönder ett tangentbord i ilska när du torskar än din Macbook!

1 gillning

Nu blev jag sugen på att spela, gillade flygplansdelen av War Thunder, men kände att det var lite väl mycket pay-to-win tyvärr, fast det var något år sedan jag spelade sist :slight_smile:

1 gillning

Visst finns pay to win med där, men om du inte har emot att lattja på i de lägre klasserna och bara spela för att det är roligt så har de inte så stor betydelse. Det enda sättet att spela spelet enligt mig är realistisk markstrid. Där kan du också spawna in som flygplan och hämnas på den som nitade dig :smiley:

Gissar på att du kör Ground Forces? Jag tycker som sagt om flygplan, blev aldrig riktigt kompis med pansarvagnarna, ville ha en Köningstiger men tror man var tvungen att köpa den :frowning:

Det är tillfredställande att ligga i bakhåll och plocka fienden en efter en med en antipansarvagn :slight_smile:

Jag brukar ibland köra arkad med flygplan, men det känns som det är mycket mindre förlåtande med klanspelare som plockar mindre erfarna piloter på löpande band :frowning:

Btw. jag kör Toyota :wink:

1 gillning