Wallet dubbeltryck fungerar ej

För första gången testade jag och 11-åringen Wallet. Han laddade ned en biobiljett och det fungerade. Men att dubbeltrycka på sidoknapparna öppnar inte Wallet.

Vi har kollat så att dubbeltryck är aktiverat i Wallet. Någon som vet vad som kan strula?

iPhone XS, iOS 14.6.

Du ska väl dubbeklicka på strömknappen?

1 gillning

Som rolexmannen skriver så är det strömknappen som gäller :slight_smile:

1 gillning

Jag menade strömknappen, den sitter ju liksom på sidan..:hugs:

Ah du skrev sidoknapparna så det var nog därför vi trodde du var på volymknapparna och myste

2 gillningar

Är det aktiverat i inställningarna på iOS under Wallet och Apple Pay?

I alla fall i Wallet. Men hänger inte riktigt med vad du menar med Apple Pay. Apple Pay har väl ingen särskilt inställning utanför Wallet?

Är det i bockat här?

Ser du kortet i Wallet?

Ja, det är rätt inställt.

Det är inget kort utan en biobiljett.

Men du måste väl ladda in ditt kort i Wallet för att ApplePay ska fungera? Svårt att betala med en tom plånbok. :joy::joy:

Nämen sonen ska inte betala. Han ska visa en biljett/kupong. Som jag har köpt åt honom. Den hamnar i hans Wallet, men det går inte att aktivera Wallet via dubbeltryck på strömknappen. Han måste gå in via appen.

Ok, missförstod då jag trodde han skulle köpa biljetten.

1 gillning

Det krävs ett betalkort för att dubbelklick ska fungera. Dubbelklick är kopplat till Apple Pay.

1 gillning

Jo det har den som andra redan visat.

Okej, det var lite bakvänt. Varför inte tillåta det för biljetter? Och inte särskilt tydligt om man bara kollar under inställningar.


Men ibland är ju Apples vägar outgrundliga.

Den inställningen ligger under rubriken ”betalkort”.

Vilken inställning tänker du på då?

Nu var jag inne och fibblade runt i inställningarna och hann inte se om någon betalningsmetod ska vara ibockad. Eller kan man ha det så här?