Walkie Talkies

Jag “måste” köpa nya walkie talkies. Vi använder de hemma väldigt frekvent för vi har 3 våningar och en jäkla massa rum. De vi användet idag har egen skum laddsladd och har börjat glappa. Så behöver köpa ett 10tal… usbc laddning vore toppen.

Kommer användas hemma och även på båten

Någon som har koll vad man ska köpa?

Inte dags att köpa HomePod mini då?

3 gillningar

Vi har massor google home. Men är man i källaren så är det svårt. Även om man är vid grillen/poolen/båten etcetc

Apple Watch har inbyggd Walkie talkie-funktion :wink:

6 gillningar

Fan du hann först. :grin:

Läs gärna igen hur vi använder dem.

Dålig mobil covarge på havet och 2 personen i familjen användet inte apple.

Innan du redigerade så funkade det ju :man_shrugging:t3: men det var med glimten i ögat :kissing_heart:

1 gillning

jag tyckte jag editerade ganska snabbt… aja jo jag förstod det.

men måste ha ett system som även vår personal kan använda. det är egentligen primärt för dem

1 gillning

Jag kan inte hjälpa dig, men hur funkar de? Om du ropar efter en kall öl vid grillen, går det ut i alla mottagare eller väljer du vilken mottagare som ska få anropet?

Köp en cykel till butlern. :joy::joy::joy:

Men på riktigt så hade jag nog kikat i någon jaktbutik, typ Jaktia.se.

amazon har ju allt annars :joy:

De Walkies vi har idag har två kanaler de kan monitorera. Så använder vi enkanal för “öppen” annonseringar. Sedan har vi en kanal för personalen hemma och en för personalen på båten.

1 gillning

jo precis…men det finns VÄÄÄÄLDIGT mycket skräp…tänkte om det fanns någon som hade koll

1 gillning

Hur långa avstånd pratar vi?

Hemma är det 3 våningar som är vardera ca 180kvm. Sedan är det på våning 42 så man kan bara prata med källaren om man står nära hissen. På båten är 24meter och 2 våningar. Mellan där vi bor och där båten ligger är det…säg…400meter i avstånd och lite elevation

De vi har nu är på 0.5watt och funkar fin fint…tror man inte lagligt kan gå över 0.5watt

Stora utmaningen verkar vara att hitta någon med USB-C laddning…de flesta har Micro USB.

Episka, har de hemma - köp!

Tacka mig sen.

2 gillningar

Givet köp om de hade haft USB-C

Jag önskade verkligen att jag hade ditt gigantiska i-landsproblem. Jag kan inte ens kommunicera med min familj och då bor vi på 90 kvm :joy:

3 gillningar

Ni letar ju större…gissa hur det kommer gå då. :man_shrugging: