Volymknas efter med iOS 13?

Någon mer än jag som upplever att volumen lever sitt eget liv efter uppdatering till 13/13.1/13.1.1? Min volym åker upp på max då och då. Jag har tyckt det hänger samman med när blåtand har används. Men nyss, utan BT, sänkte jag från max. och efter max 2 sekunder kände jag som två haptiska klick och när jag kollade var volymen på max i gen. Det verkar gälla både volym och ringsignal, men det händer inte hela tiden så det är svårt att identifiera ett mönster.

Inte upplevt det på varken iPad eller iPhone faktiskt.

Okej, jag ska se om jag kan lista ut om det finns något mönster i det.

Har du kört iOS i tvättmaskin? :rofl::joy:

Även om jag just nu har lite otur(:roll_eyes:) med mina prylar så har just det inte hänt… Ännu…:laughing:

Testat med Hard reset ännu?

1 gillning

Nää, står dock på listan ikväll.

Näe, har inte heller märkt av det i iOS 13 :confused:

Jag har kvar mitt problemet volym vid vissa BT-kopplingar. Ingen annan som stött på det? Te.x vi uppkoppling till VW Passat?

Långsökt kanske men du råkar inte höja volymen med Apple Watch?

Tack för engageman! Men jag har ingen AW. (Jag har en film på ett av problemen. Jag är kopplad till bilen via BT. Först sänker jag volymen, kolla till vänster. Sedan höjer jag volymen med ett(1) knapptryck.)
Kan man lägga upp en film här?

Mitt problem kvarstår och vad jag vet är att bilens BT-system skickar upp volymen på max. Ska kolla med andra BT-tillbehör.

Expressen har en (debatt)artikel idag om problemet.

Om man läser hans debattartikel och den länkade artikeln (längst ner i debattartikeln) visar det sig att han hade problem med iOS 12.1.2.

Kanske hjälper att uppgradera till 13 men då kanske det medför andra problem
En fråga av nyfikenhet, har inte iPhone en varning när volymen kommer upp i en viss nivå?

Jag tror inte iPhone/iOS har någon riktig varning. Tidigare var väl de två högsta nivåerna rödmarkerade i stapel i vissa lägen. Kanske är så fortfarande. Och det problem jag skriver om har ingen varning alls.

Söker man på volymgräns i inställningar kan man ställa maxvolym.

1 gillning

Kommer inte dit , söker och trycker på den men den tar mig inte dit …??.. vill höja min gräns :joy:, antar att eu gränsen e auto på …

EU-gränsen var avslagen för mig. Valde att aktivera den.

Ok , men hur ska ja knappa mig dit … om du vägleder mig … inställningar allmänt ?..

Står ju där. Under musik

2 gillningar