Volvo EX30 har premiär den 7 juni

Från sajten:


Volvo har avslöjat namnet på deras kommande kompakta SUV i en liten teaser.

Det var inte mycket som avslöjades i Volvos korta video men namn och premiärdatum avslöjades. Den kommer att heta EX30 och vissa designdetaljer ser ut att komma från storebror EX90. EX30 sägs använda samma plattform som sitter i Geelys Smart #1. Därför förutspås det att EX30 kommer med en 268-hästarsmotor samt en fyrhjulsdriven variant med 400 hk.

EX30 kommer att ha premiär den 7 juni och kommer också att bli tillgänglig för förbeställning på utvalda marknader.

Via: Engadget

Det är en sjuhelvetes vacker bil – det får man ge dem. Kommer även som skoggsmulleversion.

Avtäckningen börjar strax.

Edit: 429 000 kronor kommer den börja på. Mycket rimligt pris.










4 gillningar

Ser trevlig ut!

Kommer börja på 429 000 kronor. Den kan nog absolut bli den storsäljaren Volvo behöver.

Får man rimlig utrustning för det priset, exempelvis värmepump?

Ja, jag håller med! Klart intressant

Vacker håller jag verkligen inte med om att den är, ser bra ut men inte mer! Lite som en knubbsäl :slight_smile: 3,6 sekunder känns onödigt mycket men bra dragvikt på 1600kg för den lilla bilen :slight_smile: Kommer bli vanlig på svenska vägarna, 100%

2 gillningar

I Sverige är värmepump rätt säkert inkluderat.

Men vem frågade dig? Tror du att du har någon form av inflytelserik elbilspodd eller något eller!?

1 gillning

Absolut! Med en som alltid ska envisas med att tycka annorlunda :wink:

Gillar inte utseendet.

  • En ratt ska vara rund.
  • En förardisplay ska finnas bakom ratten.
  • Ge fan i alla jäkla veck i plåten. Särskilt sidorna ser hemska ut. Låt det vara slätt där.
  • Den är lite för hög.
  • Fronten utan grill ser plastig ut.

Konservativ? Japp så är det. :innocent: :wink:

1 gillning

Har du provat med denna typen av ratt? Jag tycker det är mäkta skönt.<

Vart hamnar denna storleksmässigt? Megane E-Tech typ?

Nej faktiskt inte, men den kanske är trevlig att ratta med. Tyckte inte den var så snygg (på bild) bara.
Vad man tycker är snyggt lär ju förändras över tid och jag är lite konservativ av mig. :slightly_smiling_face:

Megane E-tech: 4,21 meter
EX30: 4,23 meter

Så japp :slight_smile:

2 gillningar

Meganen är mycket snyggare dock. :slight_smile:

Och mycket dyrare...

Tycker den är snygg!
Har dock ett problem, att du inte har färddatorn bakom ratten.
Min förra Yaris var sån också…. Avskydde det.

1 gillning

Ojdå nu blev det svårt. MY har fått konkurrens. :thinking:

Jag behöver en skogsmulleversion. Men 10 ggr dyrare än en Vision Plus + driftskostnad :grimacing:

@Bluish Samma här. Jag vill ha skärmen framför ratten.

1 gillning