Volvo Cars börjar konkurrera med sina återförsäljare på allvar

Från sajten:
image

Volvo Cars har länge haft en tydlig online-strategi men den har inkluderat återförsäljarna, nu ser det ut att bli ändring på det sistnämnda.

Genom att köpa Volvo-återförsäljaren Upplands Motor och helt ta över Bra Bil som man tidigare använt för att prångla ut bättre begagnade Volvo-bilar från exempelvis Hertz, egna tjänstebilar och så vidare samt slå ihop dessa blir Volvo Cars direkta konkurrenter till sina egna återförsäljare.

Anledningen är att man vill satsa på att digitalisera köpprocessen och uppenbarligen vill man ha en grund att stå på även ute bland bilhallarna.

Kan man tänka sig att Bilia står med på en potentiell uppköpskandidat med tanke på deras dominans i Malmö-regionen och och även närvaro i Göteborg? Ett bolag som man själv startade 1967 men då som AB Volvo, det bolag som idag endast gör tyngre saker på hjul så som lastbilar, bussar och grävmaskiner.

Via Vi bilägare.

Varför denna ständiga hysteri att man ska köpa bilen online?.
Av egen erfarenhet (tesla å polestar)… funkar det obra.

1 gillning

Kanske vill Volvo göra det bättre med dessa hallar som grund?

klart alla vill försöka göra det bättre…
Men jag tror faktiskt inte svennebanan vill köpa något för 500-800k online.

Man undrar ju lite hur den 14-dagars lagstadgade ångerrätten gäller på en bil som man efter 9 dagar känner “njea, jag tror jag skall ta en annan färg”.

2 gillningar

haha…tesla har väl att man faktiskt har öppet köp första 7dagarna?.. eller var det längre.0