VOI börjar se lönsamhet med sina elsparkcyklar

Från sajten:
https://teknikveckan.com/elfordon/voi-borjar-se-lonsamhet-med-sina-elsparkcyklar/


image

VOI har idag gått ut med lite intressant statistik där det bland annat framgår att de nu finns i 11 länder och 31 städer, och totalt har de över 30 000 elsparkcyklar placerade på gatorna.

Bolaget har nu nått fem miljoner åkturer och den personen som har åkt mest har genomfört hela 592 turer med bolagets elsparkcyklar. Det är många som länge har sagt att de har svårt att se att VOI:s affärsmodell ska generera lönsamhet men det har bolaget nu lyckats med i två städer. Det är Stockholm och Oslo och enligt VOI ska det bero på deras strategi att hålla nära samarbeten med städer runt om i världen.

VOI kommer numera även vara integrerat i appen Moovit där bolagets elsparkcyklar går hittas och även se batterinivå på dem.

Även fast det har blivit bättre är det fortfarande för mycket strul med cyklarna. Även fast den finns på kartan så står det att cyklen inte går att låsa upp när man väl är framme vid den. Cyklar som inte fungerar när man väl låst upp dem osv.

Om man måste komma i tid till något så kan man aldrig lita på att Voi löser det åt mig. Tyvärr, gillar konceptet

Jag har egentligen för lite erfarenhet för att uttala mig. Men det har hänt mig flera gånger att det inte finns någon scooter där appen säger att det ska finnas en.

Den händer också, stört irreterande, speciellt på morgonen när det inte finns så många. Det är också en grej, de borde ställa ut dem så alla är ute vid 0730 nu finns det knappt inga runt åtta till nio

Jag brukar trycka på ringknappen och så hör jag den andra sidan häcken :slight_smile:

“Esse hade så bred röv att det krävdes gps och ringklocka för att hitta sparkcykeln på andra sidan häcken” edit: passar bäst med Ernst Hugo berättarröst

Lite rolig metafor men haltar den inte med tanke på att bakdelen inte borde vara i vägen för synfältet?

Du har väl medmänniskor som ska cykla! :slight_smile:

Genomskinligt, snart kommer en ny investeringsrunda såklart.

Jag tror det blir bättre när deras egna hojar börjar rullas ut ordentligt faktiskt.

Jag håller mig skeptisk :slight_smile:

Det där är en kommentar jag inte vill se i en tråd som denna. Inte i andra heller för den delen. Men här vill jag definitivt att folk håller ögonen på bollen.

1 gillning