Vita röstskådespelare ska inte längre spela färgade

Från sajten:
image

Under åren har många tecknade serier använt sig av vita röstskådespelare för att spela färgade karaktärer. Nu blir det ändring på det.

Nu beslutar The Simpsons och andra röstskådespelare att lämna plats till förmån för färgade skådespelare. The Simpsons och Family Guy har fått motstå en hel del kritik för detta under åren.

The Simpsons tar ställning för att ändra på detta samtidigt som röstskådespelaren Mike Henry går ut på twitter och talar om att han slutar spela karaktären Cleveland Brown i Family Guy. För att han tycker att någon av samma etniska bakgrund ska spela rollen.

It’s been an honor to play Cleveland on Family Guy for 20 years. I love this character, but persons of color should play characters of color. Therefore, I will be stepping down from the role. pic.twitter.com/FmKasWITKT

— Mike Henry (@mikehenrybro) June 26, 2020

Källa: Moviezine.

Haha, fick upp “Cue Erik” innan jag ens sett att du svarat.

Begreppet cue får du gärna förklara för en enkel pojk från landet ?

Hehe, det är ett begrepp för att berätta att nu är det dags för nästa artist att komma in!

Okej !
Du menar att det är ett inlägg som troligtvis skulle ”trigga” mig ?

Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan kritisera detta, högern ser ju äganderätten som något som står över allting annat. I alla fall till någon använder den äganderätten till att göra något, helt på eget initiativ, som går emot högerns värderingar.

Indeed, och det säger jag med all kärlek i världen!

:kissing_heart:

Jag har igen aning om Mustafas politiska preferenser, men jag tycker han för det mesta har vettiga åsikter och många intressanta erfarenheter.

Nog om detta innan du flyttar tråden till politik :innocent:

hehe, den borde postats i politik från början :smile: