Vita fläckar på Dymo-utskrifter

Jag har en Dymo Mobile Labeler, som jag har en stark hatkärlek till. Hat för att den ständigt tappar kontakten, men kärlek för att, när det väl funkar, så blir det riktigt bra. (Faktum är att jag köpte en Brother Cube Plus men den har ju samma sunkiga kontaktproblem, men framförallt så är det bara 180 dpi så den går inte att använda).

Hur som helst. Nu så har det börjat komma vita fläckar på utskrifterna, som gör att den inte går att använda. (Det kom efter att den fick nåt ryck och sen fastnade massa etikett i den som jag var tvungen att dra ut med våld.)

Min fråga: Är det någon som vet hur man fixar detta? Har Googlat halvt ihjälp mig, men jag är tydligen den första på hela planeten som drabbas av det här problemet…
Inväntar även svar från supporten, men till dess kanske någon här vet?

:pensive:

Har använt lite olika Dymoskrivare men aldrig haft detta problem.
Defekten i din utskrift ser ut att ha en vis upprepning i form och avstånd, så jag tror du har något fel på den del som trycks på skälva etiketten. Troligtvis har du kvar rester i skrivaren efter att det blev pappersstopp.

Ja, de e väl en termoskrivare så de ligger nog något ivägen, plocka isär och kolla efter :slight_smile:

Jag har gjort rent så gott jag har kunnat, men det är kanske isärtagning som blir nästa göromål… :stuck_out_tongue_closed_eyes: